Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker Server 14 SSL Certificate


karizmatikalem

Vraag

Beste mensen,

 

Omdat er nog geen speciale FM 14 forum gestart is, heb ik maar deze vraag hier moeten posten.

 

Zoals het met de titel weergegeven is, willen wij op de server SSL gesleuteld verbinding gaan gebruiken.

 

Wij willen deze certificaat ook gebruiken met de subdomein namen.

 

Heeft iemand hiermee ervaring?

 

Waar moet ik zo een SSL certificaat aanvragen?

wat kost het?

Welke type certificaat moet ik hebben voor mijn doel (gebruiken met meerdere subdomeinen) ?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Op http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/11413/ kan je zien welke CA's (Certificate-Authority) door FMS worden ondersteund. Andere CA en self-signed certificaten worden niet ondersteund

 

Ik vind het eerlijk gezged een beetje jammer dat ze voor deze weg hebben gekozen. Er is op zichzelf namelijk niets op tegen om een "self-signed" certificate (SSC) te maken. Er is dan wel geen CA die de juistheid garandeerd, maar het verkeer is gewoon versleuteld. Je kan CWP wél een self-signed-certificate via SSL laten lopen, maar verkeer met een Filemaker-Client of Go via SSL gaat weer niet met een SSC en van web-direct denk ik dat het niet kan. Zoals gezegd, jammer, want het heeft niets met de versleuteling te maken, maar alleen met de garantie van de echtheid.

 

Ik zie net dat "wild-card" en "SAN" certificates niet worden ondersteund door FMS, dat betekent dat je voor jouw server specifiek een certificaat op zijn eigen "fqdn" (= fully qualified domain name) moet aanvragen. Read the manual , daar komt het op neer :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...