Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker applicatie met een In en Uit-klok apparaat


karizmatikalem

Vraag

Beste Filemaker Liefhebbers,

 

Ik ben momenteel aan het uitzoeken naar mogelijkheden om de Tijdregistratie die ik met FM wil bouwen te combineren met een in en uit-klok apparaat.

 

Er zijn verschillende soorten in en uit klok systemen, maar het moet voor mij betaalbaar zijn en natuurlijk dat de communicatie met Filemaker ook mogelijk zijn.

 

Bij deze wil ik graag vragen of jullie al ervaring hebben met zo iets en of jullie iets kunnen adviseren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Helpt dit?

 

rmw

 

Ik heb het even bekijken maar wat ik eigenlijk zoek is totaal anders.

 

Ik wil een urenregistratie software bouwen waarbij de uren door een stukje hardware (in/uit-klok) systeem verhaald moeten worden.

 

Om een beter beeld van te krijgen u kunt kijken naar volgende video. (Met 1 uitzondering, klant wil niet gebruik maken van phone's maar een simpel apparatuur)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste karizmatikalem,

 

De oplossing ligt in de keuze van het registratie systeem wat je kiest.

Koppelt dat bijvoorbeeld via:

- RS232

- TcpIp

- Database koppeling

 

daarna krijg je pas een beeld hoe je je data binnen Filemaker binnen krijgt.

Als dat rond is, kun je via Http protocollen of FM_pugin (Troi serial plugin bijvoorbeeld) communiceren met Filemaker.

 

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een bestaand toepassing waar jij een koppeling tot stand brengt tussen de bestaande Applicatie en Filemaker (denk aan bijvoorbeeld een ODBC koppeling).

Kortom weer vele wegen die je naar Rome brengen.

Dus eerst met je opdrachtgever een systeem uitzoeken waar jij mee uit de voeten kan.

 

Succes met jouw zoektocht naar de beste oplossing.

 

mvgr,

 

Cor de Bruin

Link naar reactie
  • 0

Ik wil globaal iets vertellen over wat er verwacht wordt.

 

De Filemaker app die gebouwd moet worden gaat de cliënten, personelen, uren die gewerkt worden bij houden.

 

FM programma zal door 2 tot 3 users actief gebruikt worden. (Hierbij denk ik aan 3x FMP versie, waarvan 1 als host gaat werken en anderen gaan vanuit host werken)

 

Er zijn ongeveer 130 Cliënten en 35 personelen die bij cliënten hun huishoud werk moeten verrichten.

 

Wat klant graag wil is de volgende.

 

Klant wil bij cliënten een soort in en uit-check systeem neerzetten, waarbij de personelen als ze binnen komen in en als ze weer weggaan uit kunnen checken.

 

De data die bewaard worden moeten door een of ander manier of om de zo veel tijd gesynchroniseerd worden met de server.

 

Voorkeur is naar iets waarbij In en uit checken heel simpel gaat. En natuurlijk moet het ook betaalbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik een barcode reader met pasjes, je leest het pasje in en maak een nieuw record aan met een begin tijd en bij uitloggen de eindtijd.

(natuurlijk wel bij elke pas nagaan of hij al binnen is enz enz). De hardware daar twijfel ik aan gezien Felix zijn opmerking. Je praat wel over flinke aantallen maar die zullen niet dagelijks op dezelfde tijd aankomen en vertrekken neem ik aan? Als ik dit zo lees praat je dus over een bijschool project met per dag? docenten en ? scholieren? Ik twijfel dan ook tussen de drie versies of de server met 3 clients? Op zich heeft felix gelijk maar het zal dus erg afhangen van de belasting van het systeem.

Link naar reactie
  • 0
Gebruik een barcode reader met pasjes, je leest het pasje in en maak een nieuw record aan met een begin tijd en bij uitloggen de eindtijd.

(natuurlijk wel bij elke pas nagaan of hij al binnen is enz enz). De hardware daar twijfel ik aan gezien Felix zijn opmerking. Je praat wel over flinke aantallen maar die zullen niet dagelijks op dezelfde tijd aankomen en vertrekken neem ik aan? Als ik dit zo lees praat je dus over een bijschool project met per dag? docenten en ? scholieren? Ik twijfel dan ook tussen de drie versies of de server met 3 clients? Op zich heeft felix gelijk maar het zal dus erg afhangen van de belasting van het systeem.

 

Met de drie FM versies bedoelde ik 3 FMP Licenties.

 

Het betreft een thuiszorginstelling met ongeveer 130 Cliënten en ongeveer 35 werknemers die 2 tot max 4 uur per dag ingepland zijn.

 

De bedoeling is dat de scanners bij de Cliënten moeten komen, zodat de werknemers in en uit kunnen checken.

 

Om de materiaal kosten te onderdrukken kunnen wij ook enkel aan de werknemers de apparaten/scanners afgeven en de Cliënten het stukje barcode. De tijden die ingeklokt zijn moeten wel om de zoveel tijd ingelezen zijn, of als er internet verbinding is dat het dan door de FM applicatie gelezen moeten worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat het budget is, maar wanneer medewerkers een iPhone (4s+) hebben kunnen zij FMGo (door jullie laten) installeren en wanneer ze er geen hebben, dan kunnen jullie er een beschikbaar stellen (een 5c kost 400 euro). Die FmGo-app praat met de fm-server wanneer het kan en anders slaat ie het op, tot de volgende gelegenheid. In de Barcode kan je dan iets zetten zoals een QR-code waarin je dan het fmp-protokol gebruikt, zodat de gebruikers fm-go niet eens hoeven op te starten, dat gebeurt dan vanzelf etc. etc.

 

Als je namelijk de gebruikers gaat rondsturen met barcodescanners .... die dingen kosten geld en ze doen er niets anders mee dan die barcode scannen .... een mobieltje is tegenwoordig voor mensen hun dierbaarste bezit, dus daar letten ze wel op en het maakt zo'n ding nog multipurpose. Gewoon even gedachte hoor :P

 

Een issue is bijvoorbeeld wel dat je wanneer medewerkers eigen iPhones gebruiken je min of meer verplicht bent een AVLA af te sluiten, want je hebt eigenlijk vrij snel de nieuwste versie van FM nodig. Eigen iPhone van het thuiszorgbedrijf geeft je meer grip, dan hoef je pas over naar een nieuwere versie als de iPhones op zijn. Ook maar weer even een gedachte.

 

Succes met uitzoeken en kiezen! mvg, Menno

Link naar reactie
  • 0

Ik ging er wel vanuit dat dat barcode scanner aan een computer zit natuurlijk net zoals in een bibliotheek waar je op 1 plaats alles bijhoud. Dit is dan het in en uit klok apparaat hetgeen vrij goedkoop te realiseren is natuurlijk. Met die gegevens is het bijhouden van de data dan een koud kunstje en dus ook een low budget oplossing waarbij je voor de eenvoudige oplossing van 3 PC's met FMP kan gaan of de iets duurdere oplossing van 1 server en 3 clients. De oplossing met FM Go op een iPhone is natuurlijk mooi maar met 35 medewerkers natuurlijk kan dit een kostbare zaak worden. Ik dan zou ik voor de server versie met 3 clients gaan en een losse "prikklok". Nadeel lijkt me bovendien dat de medewerkers dus in feite het in en uitklokken moeten doen en niet de klanten.

Link naar reactie
  • 0
Ik weet niet wat het budget is, maar wanneer medewerkers een iPhone (4s+) hebben kunnen zij FMGo (door jullie laten) installeren en wanneer ze er geen hebben, dan kunnen jullie er een beschikbaar stellen (een 5c kost 400 euro). Die FmGo-app praat met de fm-server wanneer het kan en anders slaat ie het op, tot de volgende gelegenheid. In de Barcode kan je dan iets zetten zoals een QR-code waarin je dan het fmp-protokol gebruikt, zodat de gebruikers fm-go niet eens hoeven op te starten, dat gebeurt dan vanzelf etc. etc.

 

Ik had in het eerste instantie ook aan zo iets bedacht, waarbij de barcode bij de klant moet liggen. De werknemer moet dan bij in en uit klokken met zijn mobiel gaan scannen. De data moet dan bij een beschikbare internet verbinding gesynchroniseerd worden met de FM server.

 

Maar helaas zo'n iPhone (35x 400) + AVLA bij elkaar gaan heel erg boven het budget die beschikbaar is.

 

Als je namelijk de gebruikers gaat rondsturen met barcodescanners .... die dingen kosten geld en ze doen er niets anders mee dan die barcode scannen .... een mobieltje is tegenwoordig voor mensen hun dierbaarste bezit, dus daar letten ze wel op en het maakt zo'n ding nog multipurpose. Gewoon even gedachte hoor :P

 

Wat ik graag wil, een goedkoop barcode scanner die de data in zijn geheugen opslaat. Om de zo veel tijd moet het dan ingelezen worden om de uren in FM te verwerken.

Deze barcode scanner mag ook een 2-3 button apparaat zijn met weer zo een sim-kaart er in en die bij klanten liggen. Als de werknemer bij klanten aankomt, dan wordt er door op deze knoppen in te drukken de aankomst en vertrek tijden bepaald. Het mooiste is natuurlijk ook dat het de GPS positie mee stuurt. De gegevens zullen dan later in FM verwerkt worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je met een geavanceerde barcode scanner duurder uit bent. Way je zou kunnen overwegen is om iPod touch te gebruiken, die kosten minder dan € 200 (ex btw)

Als je daar een database op zet waar de barcodes in gescand worden en die om de zoveel tijd, bv s'avonds synchroniseert met de server dan zijn de kosten weer een stuk lager.

 

Groet, Ruben

Link naar reactie
  • 0

Een dure scanner is inderdaad met geheugen prijzig en zou niet mijn eerste keus zijn denk ik?

Als ik dit zo terug lees gaat het dus om een low budget oplossing die niet online moet staan (actueel meteen de juiste info) maar meer om de administratie te verlichten van de te factureren uren en dat kan ? 1 x per week inlezen en facturen maken? Als dat inderdaad het geval is zou ik voor een USB scanner gaan (heb je al voor ? 50 euro) en een computer die de data opslaat. Zelf zou ik een iMac G3 of G4 nemen waarbij de laatste met zijn zwenkarm meteen de info van de scan kan laten zien natuurlijk. een maal per week die dat ophalen (kan online maar als er geen internet verbinding is gewoon een USB stick) deze in FM inlezen en uitwerken. Het is dan nog maar de vraag of je 3 licenties nodig hebt want met webvieuwer zouden de andere twee eventueel kunnen raadplegen. In dit voorbeeld praat je dan wel over een super lowbudget van minder dan 1000 euro. Ga je het super uitgebreid maken dat kun je naar de iPhone of iPad versies met server en clients maar dan kan het bedrag zeer stevig oplopen, in dit geval dient gemak de mens maar vaak niet het banksaldo. :D

Link naar reactie
  • 0
Een dure scanner is inderdaad met geheugen prijzig en zou niet mijn eerste keus zijn denk ik?

Als ik dit zo terug lees gaat het dus om een low budget oplossing die niet online moet staan (actueel meteen de juiste info) maar meer om de administratie te verlichten van de te factureren uren en dat kan ? 1 x per week inlezen en facturen maken? Als dat inderdaad het geval is zou ik voor een USB scanner gaan (heb je al voor ? 50 euro) en een computer die de data opslaat. Zelf zou ik een iMac G3 of G4 nemen waarbij de laatste met zijn zwenkarm meteen de info van de scan kan laten zien natuurlijk. een maal per week die dat ophalen (kan online maar als er geen internet verbinding is gewoon een USB stick) deze in FM inlezen en uitwerken. Het is dan nog maar de vraag of je 3 licenties nodig hebt want met webvieuwer zouden de andere twee eventueel kunnen raadplegen. In dit voorbeeld praat je dan wel over een super lowbudget van minder dan 1000 euro. Ga je het super uitgebreid maken dat kun je naar de iPhone of iPad versies met server en clients maar dan kan het bedrag zeer stevig oplopen, in dit geval dient gemak de mens maar vaak niet het banksaldo. :D

 

Ik heb even gekeken naar Barcode scanners met geheugen.

Als de klanten barcodes in hun bezit hebben en de werknemers lopen met zo'n scanner. Dan kunnen zij makkelijk in en uit scannen.

Bestand die in het geheugen staat moet natuurlijk door de slimme werknemers niet gemanipuleerd kunnen worden. De in en uit geklokte tijden moeten niet bewerkt kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Alles is te maken , ik zeg altijd we kunnen iemand op de maan laten lopen dus de rest is kinderspel vergeleken met dat. Je opmerking over aanpassen is ook te regelen maar 100% zekerheid heb je nooit. (klant komt en heeft een goede verstandhouding met leraar. Betaald 5 euro per uur zwart en de leraar doet net of er gescand is enz enz) er is volop om te sjoemelen maar dat is nu ook het geval. Vaak is het hoe de waard is ..... :D

Het is in dit geval zo dat alle waar naar zijn geld is hoe beter je het maakt met hardware en software hoe minder gevoelig het is voor fraude maar of dit ook nodig is ? Succes

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad vrij eenvoudig om fraude te plegen, maak een foto van de barcode en print die uit, dan kun je hem zo vaak scannen als je wilt, manipuleer de tijd op je phone/ipod etc.

 

wat dat betreft is een online versie veiliger (kun je niet met de tijd rommelen) Wat is er mis met de ouderwetse manier van een papieren rapport waarbij de klant tekent voor de uren?

Link naar reactie
  • 0

Het meest voorgekomen probleem is nu de volgende.

 

Stel: Cliënt heeft een zorg contract voor 2 uur per dag, maar de verzorgster/verzorger werkt 1 uur en vertrekt.

 

Verzorgster wordt wel betaald voor 2 uur maar de Cliënt verwacht dat hij/zij nog 1 uur zorg zal krijgen.

 

Om de problemen te voorkomen die hierdoor kunnen ontstaan, wil de werkgever dat de in en uit-klokken onder controle van de cliënt gebeurt.

 

Wat ook misschien wel een goedkoop oplossing kunnen zijn:

Een 1 of 2 knoops apparatuur die enkel sms'jes kan stuurt.

Als verzorger/verzorgster bij Cliënt binnen komt, dan gaat de client 1 sms'je sturen door de knop in te drukken en weer 1 sms'je versturen als hij/zij weer weg gaat.

 

Wat denken jullie hierover?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...