Ga naar inhoud
  • 0

Data entry: selecteren/toewijzen uit een lijst


Siroop

Vraag

Ik heb een bestand met 100 personen en 200 eigenschappen

Hoe kan ik een layout maken waarin ik makkelijk die eigenschappen aan die personen kan koppelen

En een verzamelveld waar voor elk persoon alle bij hem geselecteerde eigenschappen worden opgesomd (lang, dik, aardig, blond)

 

Graag een zetje in de goede richting ;-)

aangepast door Gast
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zat eerst te denken aan een layout per persoon en dan 25 velden waar ik uit een lijst een eigenschap kan kiezen.

Als hij maar 7 eigenschappen heeft blijven er dus 18 oningevuld

 

Mooier zou ik het vinden als ik op een layout alle eigenschappen zie en deze aan of uit kan klikken

Link naar reactie
  • 0

OK, dat is gelukt

 

Kan ik de eigenschappen indelen in bijv 5 categorieën zodat het wat overzichtelijk wordt

waarbij ik dan als pietje voor me staan kan kiezen voor categorie lichaamsbouw en dat dan slechts die eigenschappen verschijnen waaruit ik kan selecteren?

 

En hoe exporteer ik naar een excel of text waarbij de waarden van eigenschappen anders gescheiden zijn (bijv komma)

voorbeeld.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...