Ga naar inhoud
  • 0

Telling Debit en Credit in Saldibalans geeft probleem


Dalkcons

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt het allemaal veel te ingewikkeld gemaakt. Jouw basis was OK alleen je had je veel teveel calculaties toegevoegd en je was vergeten een summary van je saldo te maken. Ik heb die toegevoegd en de rest weggegooid.

 

De totalen die jij verwacht zijn aan de hand van jouw invoer onjuist .... 20850 is inderdaad het totaal van beide zijden van jouw balans en dus id het eindsaldo 0 .... de zaak is dus in balans

 

De summary-velden laten wanneer je sorteert en de velden plaatst in subresume-gedeelten die gekoppeld zijn aan de velden waarop je sorteert het totaal van die groep met records zien (van dat veld waar het summary-veld naar kijkt).

Aangepaste_Saldibalans.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Hallo Menno,

 

dank voor je reactie. Helaas heb ik niet duidelijk gemaakt wat ik precies bedoel.

 

De eerste twee kolommen, debit en credit, zijn een weergave van de mutaties debit als credit per grootboekrekening. (Gemakshalve heb ik de kolom SALDO bijgevoegd.)

Echter, boekhoudkundig wordt een Saldibalans gepresenteerd als DEBIT en CREDIT, zie de twee meest rechtse kolommen.

 

De totalen onder deze twee kolommen verschillen van de kolommen in de mutatielijst. Mutatielijst 20,850 maar de Saldibalans moet zijn 10,700 zowel debit als credit.

 

Het gaat mij alleen om de manier waarop ik deze totalen juist kan weergeven, nl 10,700.

 

Ik hoop dat het nu duidelijker wordt.?.

 

Thanks,

 

DAL

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...