Ga naar inhoud

roosteroplossing in filemaker


Bachje

Aanbevolen berichten

Beste mensen

 

ik ben bezig met de opzet voor een roosteroplossing in filemaker voor mijn opleiding. Maar voor ik ingewikkeld ga doen... is er misschien al een bestaande oplossing die ik zou kunnen gebruiken of misschien kunnen aanpassen.

Heeft een van jullie al eens zoiets gemaakt? en zo ja kan ik daar naar kijken, of eventueel tegen vergoeding, gebruiken/aanpassen?

Of weten jullie van het bestaan ervan?

 

alvast bedankt

 

Franc

Link naar reactie

Ik heb straks drie tabellen

1 met beschikbare docenten met de vakken die ze geven

2. een tabel met de modules (de vakken, maar per vak zijn er meerdere modules - in totaal 50)

3. een tabel met de leerjaren

 

Wat er moet gebeuren is dat de klassen, verdeeld over 23 lesdagen per jaar, elke dag 7 uur les krijgen. De lessen worden gegeven in blokuren van 2 of 3, een enkele keer een los uur.

 

wat ik nodig heb is een rapport dat het rooster per lesdag kan geven. een ander rapport per studiejaar.

maar soms moeten 2 of 3 studiejaren gezamenlijk in hoorcollege zitten.

 

het rooster moet handmatig gemaakt worden maar door het in filemaker te doen hoef ik me geen zorgen over de layout van output te maken, kan ik elke docent een eigen achtergrondkleur geven en kan ik bij de keuze van de modlue die geroosterd wordt, gelijk het aantqal uren mee laten lopen, eventueel inhoudt wen te studeren stof.

Dat scheelt ontzettend veel typ werk.

Link naar reactie

nee heb er inmiddels al een bijgemaakt: lesuren. Vermoed dat ik er niet nog meer nodig heb maar wie weet......

en nu aan het puzzelen hoe ik het zo maak dat ik makkelijk het rooster kan plannen en een goeie output krijg (zie plaatje)

roostervoorbeeld.JPG

 

ik ben op zoek naar iemand die, tegen betaling, naar iemand die met mij mee kan denken daar mijn kennis van de hogere filemaker kunde beperkt is.

layoutmaken, tabelen koppelen, eenvoudsige scripts maken kan ik wel, maar ik merk dat ik hier tegen wat problemen aanloop¨

 

Franc

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ik ben op zoek naar iemand die, tegen betaling, naar iemand die met mij mee kan denken daar mijn kennis van de hogere filemaker kunde beperkt is.

layoutmaken, tabelen koppelen, eenvoudsige scripts maken kan ik wel, maar ik merk dat ik hier tegen wat problemen aanloop¨

 

Franc

 

Al iemand gevonden?

 

Laat me even weten, misschien kan ik je wel helpen.

 

Hans Erik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...