Ga naar inhoud
  • 0

Zelfde database gebruiken op meerder PC's


FrederikS

Vraag

Dag allen,

 

Ik heb een database om mijn offertes/bestellingen/facturen bij te houden.

Ik zou dat zelfde bestand graag op mijn iMac en op mijn Macbook gebruiken.

Niet op het zelfde moment maar op mijn laptop bvb als ik in het buitenland zit.

Als ik een week in het buitenland zit kan ik het niet maken om een week geen bestellingen op te nemen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik dan niet alles opnieuw moet invoeren op mijn iMac.

 

Ik veronderstel dat je moet kijken bij 'Samengebruik' maar ik weet niet juist wat nu voor mij de beste oplossing is.

 

Kan iemand mij helpen?

 

Mvg,

 

Frederik

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zou kunnen werken met openen op afstand maar dan moet je database "gehost" zijn op je Imac en die moet aanblijven als jij niet thuis bent.

Of je moet met filemaker server gaan werken maar dat is een dure oplossing.

Wanneer je openen op afstand gebruikt log je met je macbook in op je imac waar je ook maar bent zolang je internet tot je beschikking hebt.

Link naar reactie
  • 0

Een kleine 500 MB is toch niet heel erg veel?

Het kost je slechts een paar minuten om over te zetten.

Is wel de goedkoopste oplossing.

Alternatief is een externe disk te nemen en daarop te werken. Hoef je alleen je disk mee te nemen.

Op die manier werk ik zelf ook vrijwel altijd, omdat ik zowel thuis als op kantoor werk.

Belangrijkste is wel dat je backups maakt.

Een USB disk is tegenwoordig ook niet zo groot en duur meer.

Link naar reactie
  • 0

Neem me niet kwalijk maar ruim 500 MB is natuurlijk enorm groot voor een database en lastig om mee te nemen tegenwoordig :-)

Al eens gehoord van USB stick of sd kaartjes? Je moet zelfs enorm veel moeite doen om een usb stick van minder als 4 gb te vinden!

Gewoon het volgende: een sd kaartje of usb stick en een BU bewaren in the cloud.

Zelf heb ik een iMac en een MBP en gebruik sd kaartjes voor data die ik mobiel gebruik en sla ik op op een dropbox.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, externe opslag lijkt in dit geval wel de oplossing als je het kopiëren van 500 MB een probleem vindt.

 

Maar dan zou ik toch niet voor een USB stick kiezen: de snelheid is niet geweldig (ook niet de snelle en relatief dure USB sticks) en het is vragen om problemen. Een USB stick is prachtig om bestanden tijdelijk op te slaan en over te brengen van A naar B, maar om er een database vanaf te runnen... dat raad ik je toch sterk af. Alleen al de mechanische constructie is vaak niet geweldig(contactjes die na tig keer in-en uithalen kapot gaan!) en bedenk, dat als er iets mee gebeurt: je bent echt alles gegarandeerd kwijt.

 

Voor een externe oplossing zou ik kiezen voor een SSD van 120 GB in een USB3 behuizing: zelf in te bouwen in 2 minuten, kosten rond de 90 euro incl. btw.

Niet het goedkoopst, wel snel en zeer betrouwbaar, en zo groot als een pakje sigaretten.

 

Hans Erik

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...