0 JeanWM Posted October 14, 2003 Posted October 14, 2003 Schripts kun je niet printen.... Scripts kun je (o.a.) afprinten via ScriptMaker en de Print functie..... Of via de Print -> Print script definition -> all scripts /of individuele.... HTH Quote
0 AvD Posted October 14, 2003 Posted October 14, 2003 Onder het File-menu heb je het menu-item Print. Als je dat selecteert, krijg je een dialoogpaneel met op de eerste lijn al een keuzebox. Die box laat je toe onder andere één of meerdere scripts af te drukken. We geven toe, deze print-optie is wel wat verstopt. Ze had evengoed bij de scripts in ScriptMaker kunnen staan... Quote
0 Sanne Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Onder het File-menu heb je het menu-item Print ... Ze had evengoed bij de scripts in ScriptMaker kunnen staan... Ahum, in elk geval in FileMaker Pro versie 6 heb je ook een knopje "Print" zitten in ScriptMaker. Onder het "Scripts"-menu heb je dus "ScriptMaker...". Je krijgt dan een dialoogvenster alwaar u de scripts kunt dirigeren. Rechtsboven zit nu ook een knopske "Print". Wijs eerst een script aan door er op te klikken ("Hé, jij daar!"), klik dan dat knoppeke. Je krijgt overigens precies hetzelfde Print-dialoogvenster als wanneer je via het File-menu zou gaan. Dus bij de FileMaker-opties in dit venster kun je diverse afdrukopties instellen. FileMaker staat bij de FileMaker-print-opties dan al klaar met het script wat je zojuist hebt aangewezen. Je kunt niet een selectie van scripts kiezen: wijs maar eens 2 scripts aan ("Hé, jij en jij daar!"), en het knopje "Afdrukken..." gaat in de hoek zitten mokken: je kunt er niet meer op klikken. Als je daarintegen geen enkele script heb geselecteerd, en je klikt dan op "Afdrukken...", dan heeft FileMaker bij de print-opties voor jou neergezet "Print Alle Scripts". Lief hè? Quote
0 ludo Posted October 15, 2003 Author Posted October 15, 2003 jo mensen hartelijk bedankt heb het gevonden ,weet je het is soms moeilijk in een bos en boom te vinden he Quote
0 AvD Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Ahum, in elk geval in FileMaker Pro versie 6 heb je ook een knopje "Print" zitten in ScriptMaker. Onder het "Scripts"-menu heb je dus "ScriptMaker...". Je krijgt dan een dialoogvenster alwaar u de scripts kunt dirigeren. Bedankt, Sanne. Ik denk dat ik mijn krik (die van die fameuze joke) maar best opberg: was al te zeer gewoon van een aantal dingen te missen. Om veilig te spelen zou ik een lijstje moeten maken van al wat ontbreekt en dan, bij elke nieuwe versie of update, gaan kijken of de mannen van Santa Clara er iets aan gedaan hebben. Kan je nu ook nog eens uitleggen wat het verschil is tussen de twee selectiemogelijkheden in ScriptMaker: je kan zowel een lijn aanklikken (die komt dan in reverse video) als de checkbox vooraan de lijn. In het ene geval verdwijnt de print-optie, in het andere niet. Ben benieuwd! Quote
0 Sanne Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Kan je nu ook nog eens uitleggen wat het verschil is tussen de twee selectiemogelijkheden in ScriptMaker: je kan zowel een lijn aanklikken (die komt dan in reverse video) als de checkbox vooraan de lijn. In het ene geval verdwijnt de print-optie, in het andere niet. Het is - neem ik aan - bekend waar de checkbox die voor de naam van het script staat toe dient: staat de checkbox aangevinkt, dan verschijnt de naam van het script in Blader-modus onder het menu "Scripts". Een script selecteren doe je door op de naam van het script te klikken, de "lijn" aanklikken. Een script is geselecteerd als hij in 'reverse video' staat (mooie uitdrukking!). Welnu, deze wijsheden combineren met de knop "Afdrukken" die rechtsboven in het ScriptMaker-dialoog te zien is: - Er is GEEN verschil in de checkbox aanklikken of het script (de lijn) selecteren: in beide gevallen blijft de afdruk-knop beschikbaar (dit is in tegenstelling tot wat jij hebt ontdekt, AvD) Druk je op de afdrukknop, dan heeft FileMaker de afdrukopdracht voor het geselecteerde script voor je klaargezet. - De afdrukknop wordt GRIJS = onbereikbaar op het moment dat je meerdere scripts hebt geselecteerd. Door de shift of de commandtoets ingedrukt te houden kun je immers meerdere keren op een script (lijn) klikken. Meerdere scripts geselecteerd (inverse video): dat lukt FileMaker niet om alleen die scripts af te drukken. Ik denk dat daarom de afdruk-knop dan grijs wordt. - Zijn er in het geheel geen scripts geselecteerd, dan kun je nog steeds de afdruk-knop gebruiken, en FileMaker heeft dan de afdrukopdracht voor ALLE scripts voor je klaar gezet. Met dank aan Ludo, die ons - met zijn vraag - op deze trail-and-error-onderzoekstocht heeft gestuurd ... Quote
0 AvD Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Het is - neem ik aan - bekend waar de checkbox die voor de naam van het script staat toe dient: staat de checkbox aangevinkt, dan verschijnt de naam van het script in Blader-modus onder het menu "Scripts". Ik denk dat ik even terug onder de wol moet kruipen. Natuurlijk wist ik dat: was één van de allereerste dingen die we wegklikten vroeger... Ik verwarde even met de checkboxes die dienen voor de selectie van te importeren scripts... Gelukkig dat we Sanne hebben... Quote
Question
ludo
vraag hoe druk ik schripts af
7 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.