Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker en Exact Online koppeling


karizmatikalem

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

inmiddels zijn we een maand verder, ben je al iets wijzer geworden? Wat wil je eigenlijk naar exact toesturen? Echt de facturen of alleen de financiële boekingen? Het laatste is over het algemeen een stuk eenvoudiger. Wil je werken met csv- of met xml-bestanden of wil je de nieuwe rest-api gaan gebruiken? Heb je de documentatie van exact al gevonden? Daar kom je een flink eind mee op weg en mocht je al een koppeling hebben met Exact Globe, dan kan je die grotendeels met minimale aanpassingen gebruiken voor exact-online :)

Link naar reactie
  • 0

Voor Globe heb ik al eens een koppeling gemaakt voor de verkoopfacturen.

 

Mijn verwachting is dat online mogelijk hetzelfde xml-dialect praat, dus dan hoef je mogelijk alleen het bestand nog up te loaden. Hiervoor gebruik ik dan vaak de MBS-plugin een beetje intimiderend grote plugin - qua functionaliteit -, maar wel verdomd handig.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bij deze wil ik jullie graag op hoogte houden van stand van zaken.

 

De facturen met factuurlijnen + Accounts en Contacten kan ik momenteel posten via een API naar exact online.

 

Ik geef ook mijn factuurnummer mee die ik via mijn oplossing gemaakt heb.

 

Hiervoor heb ik een tussen bestand gebouwd die eerst op aanvraag de gegevens via mijn FM factuur programma de facturen, factuurlijnen, accounts en contact gegevens binnen haalt.

 

Vervolgens als tweede stap ga ik al deze records naar Exact Online verzend klaar maken. Met dit bedoel ik dat ik ze httppost klaar ga maken.

 

Als laatste stap ga ik bij exact online inloggen en hierna heb ik de open lijn waarmee ik de gegevens vanuit mijn tussen bestand naar exact kan posten.

 

Alle facturen komen als boeking in het Exact terecht.

 

Wat ik nog moet maken is dat dit helemaal automatiseren zodat het 1 keer per dag automatisch de gegevens binnen tussen bestand gehaald wordt, daarna verzend klaar maken en inloggen op de exact online en posten naar exact.

 

Voor dit laatste moet ik nog gaan uitzoeken hoe ik het het beste kan doen. Of hebben jullie al vast wat tips waar ik ook aandacht moet geven?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...