Jump to content
  • 0

Datum conversie bij XML-imports

Marsau

Question

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem:

Ik importeer XML-bestanden met behulp van een XSLT-stylesheet in een Filemaker database. Dat gaat prima. In de XSLT-sheet wordt een aantal velden als "datum"-velden aangemerkt, maar deze kunnen niet als zodanig in Filemaker geïmporteerd worden. Wat ik ook probeer: Filemaker herkent de datums in XML niet als datums, maar als tekst-strings. Tot nu los ik dat op door corrigerende calculaties achteraf, maar zou graag willen dat de data in één keer goed in Filemaker komen.

Ik zoek een stukje XSLT-code om de import naar een datum-veld in één keer te doen slagen. Zie bijgaand XSLT-code: in de specificatie van database zie je wel dat je een datum-format kan opleggen, maar dat lijkt in de praktijk helemaal niets te doen..

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>

0

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Je hebt er niet bij verteld hoe jij je data aangeleverd krijgt. Ik ga er dus maar gemakshalve vanuit dat je YYYY-MM-DD krijgt aangeleverd. Als het anders is dan kan je gemakkelijk de gebruikte substring formules aanpassen:

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>

0

-
-

-
-