Ga naar inhoud
  • 0

Admin Console geeft geen respons


Banach

Vraag

Bij twee verschillende servers hetzelfde probleem: FMS 13, admin console. Openen en dan zie je de statuspagina. Klik je op een functie in de navigatiebalk aan de linkerkant, b.v. voor clients. dan verschijnt rechts een rood tandwieltje dat overigens niet beweegt en gebeurt er verder helemaal niets meer. Alleen door af te breken en opnieuw kontakt te maken kun je weer de statuspagina oproepen. Herkent iemand dit? Oh ja, Windows server 2012.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor je reactie. Klopt het dat jouw oplossing alleen vanaf de server zelf gaat werken? Vandaag weer ergens anders gezien dat het vanaf de server zelf redelijk goed werkt maar bijzonder traag vanaf een andere machine in hetzelfde netwerk/ Deze keer nota bene met FMS 14v2. Je zou haast denken dat er nog een extra poortje open moet staan, danwel dat 1 van de poorten naast TCP ook UDP moet doorlaten. Ik weet het niet hoor maar het lijkt dus simpelweg een verbindingsprobleem.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan in mijn geval zonder problemen bij de server zelf (een MacMini), omdat deze op kantoor staat. Dus het herstarten van de Admin Server doe ik rechtstreeks op de server. Dat laatste moet je ook wel, het is een server proces. Dus je kunt het wel van afstand, maar dan moet je wel via een terminal inloggen op de server.

De andere server die we gebruiken wordt gehost, dus daar kan ik op dat niveau niet bij. In dat geval geeft ik de beheerder een berichtje dat hij onderuit is gegaan.

 

In beide gevallen draaien we overigens nog FM Server 13, maar ik begrijp inmiddels dat 14 ook niet zonder problemen is.

Link naar reactie
  • 0

Klopt.

 

Echter i.t.t. jouw ervaringen heb ik (nog) geen problemen onder OSX geconstateerd. Het gaat hier alleen om Windows machines. En ook daar geldt dat het niet overal een probleem is. Ik kan er niet echt de vinger achter krijgen. Citrix is in ieder geval wel een probleem. Bij het wisselen van pagina's krijg je al direct rechtsboven een tandwieltje met een rode achtergrond te zien. Je hoopt dat het geel wordt wat wil zeggen dat er uiteindelijk wel wat zal gaan geberuen. Vaak blijft het echter rood en draait ook niet meer. Dan zit de hele boel vast. Met FireFox haal ik betere resultaten maar bij diverse van mijn klanten mag alleen IE gebruikt worden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...