Jump to content
  • 0

Sqlite database linken aan Filemaker

Sumar

Question

Hallo,

Hoe kan ik een Sqlite (op de Mac) database linken aan Filemaker? Ik heb de juiste ODBC drivers (van Actual) dus het zou moeten lukken. Het punt is dat Filemaker blijft vragen om een userid/password die de sqlite database niet heeft. Spaties ed worden niet geaccepteerd.

Ik weet zeker dat er geen userid/password op zit: in Terminal is de database met sqlite3 prima te benaderen. Uitgebreid gezocht op Google maar niets kunnen vinden; Actual gevraagd en die geeft aan dat de oplossing aan de Filemaker kant gezocht moet worden. Hopelijk zit op dit forum een expert...

Eise

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Je kan alleen met import from SQL-Source iets doen. Dus met "Import van ODBC-gegevensbron" en met de scriptstap "SQL uitvoeren" (ook met een ODBC-gegevensbron). Opnemen in je schema, dus External Sql Source (ESS) kan alleen met MySQL, MsSQL en Oracle, zie ook de specificaties van FileMaker Inc voor FM14 en is zoals Andries aan al aangeeft niet mogelijk. De voor 12 met ESS ondersteunde versies zijn iets lager geloof ik, maar het komt op hetzelfde neer.