Jump to content
  • 0

WooCommerce koppelen aan FileMaker

Roger

Question

Binnen ons bedrijf willen we graag een gecombineerde b2b / b2c webshop. We denken daarbij aan WooCommerce voor WordPress. Op het b2b gedeelte moeten klanten inloggen en dan krijgen ze bijvoorbeeld de door hen frequent bestelde producten te zien tegen de met hen afgesproken prijzen. De data die de klant te zien krijgt komt rechtstreeks uit FileMaker. Andere zaken die we willen faciliteren zijn het kunnen raadplegen van orderhistorie, facturen en openstaande posten, etc. Wij hebben een partij gevonden die ons denkt te kunnen helpen met het bouwen van de benodigde koppeling. Zij hebben een tekeningetje gemaakt van hoe die koppeling er mogelijk uit zou kunnen zien. Ik heb deze bijgevoegd. Ik ben benieuwd of er mensen zijn op dit forum die zich wel eens met dergelijke vraagstukken bezig houden en zo ja, wat die van de voorgestelde opzet vinden.

Benieuwd naar reacties!

5a758dd50980a_Schermafbeelding2015-11-13om14_46_58.thumb.png.5090c45684fdc0f9387efa44dbb101ee.png

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
M.i. heb je één API teveel in je architectuur opgenomen.

Ja idd Talend zit ertussen.

Maar misschien heeft dat reden en is Talend ook belangrijk voor de business. Of het wordt gebruikt omdat daar makkelijk mee op WooCommerce en FileMaker te interfacen is. De API van de WooCommerce is nou niet het meest handige voor FileMaker direct koppelen is daarom redelijk lastig.

Wij hebben zelf ook recent een koppeling met WooCommerce gemaakt en hebben daarvoor zelf een PHP gemaakt die de WooCommerce API vertaald naar een import formaat van FileMaker (FMPXMLRESULT) waardoor je direct imports kunt doen.

Inhoudelijk vind ik ook PHP Api van FileMaker gebruiken geen fantastische optie. Dan koppel je namelijk NAAR FileMaker server vanuit de webservice. Fouten hierin (FileMaker kan eruit liggen en de PHP Api doet soms rare dingen) moet je dan op webservice oplossen.

Ik zie dat liever andersom, FileMaker moet een call initieren naar een webservice en updates sturen en binnenhalen.

Maargoed hier kan natuurlijk over gediscussieerd worden.

• 0

Hi Roger,

Het koppelen van Api's is iets waar wij bij Kempen zeker de laatste twee jaar veel mee bezig zijn.

Zo hebben we een connector ontwikkeld voor FileMaker Magento webshops die wereldwijd gebruikt wordt

door allerlei webshops.

Metname het feit dat ook WooCommerce gebruik maakt van WebHooks is een mooie ontwikkeling!

Dit betekend dat je niet met een tijd gebonden interval hoeft te werken die één keer in de 10 min.

kijkt over er nieuwe data is bij gekomen oid in FileMaker Pro. WooCommerce triggerd bijvoorbeeld middels de WebHooks een script na het plaatsen van een bestelling, tijdens het triggeren van het externe script.

Mocht je een keer van gedachten willen wisselen over de koppeling hoor ik het graag.

Mvg,

Maarten