Ga naar inhoud
  • 0

Script uitvoeren bij afsluiten ...


Stardust

Vraag

Beste forumleden,

 

Bij de bestandsopties kan men aanvinken om een script uit te voeren bij het afsluiten. Een leuke optie om bvb. een backup of iets dergelijk mee op te starten.

 

Nu had ik een andere toepassing in mijn hoofd, namelijk, wanneer een 'gewone' gebruiker het bestand afsluit gebeurt er niets, maar wanneer de gebruikersnaam overeenstemt met de ontwikkelaar:

 

If[Get ( GebruikersNaam ) = "Admin" ]

Ga naar layout X

Else

Toepassing afsluiten

EndIf

 

De bedoeling is dat de Administrator van het bestand hier op layout X nog een aantal zaken kan vermelden en van hieruit het bestand effectief kan afsluiten, voor andere gebruikers wordt het bestand/toepassing onmiddellijk afgesloten.

 

Sluit men het bestand af, wordt dit script inderdaad opgestart en wanneer de vergelijking klopt ( GebruikersNaam ) = "Admin", gaat het script inderdaad naar layout X. Helaas houdt het hier op en dat bedoel ik letterlijk want eens men in de desbetreffende layout x aangekomen is, wordt het bestand/toepassing alsnog afgesloten. Ik heb dus in feite een optie nodig waarbij ik het afsluiten kan stopzetten en zoals u kan raden, deze ken ik niet ... :cry: Is het wel mogelijk of vraag ik nu echt te veel voor een FM Pro versie 8.5 onder Windows 7 ?

 

Zoals steeds in spanning voor jullie verhelderende antwoorden, blijf ik ongeduldig wachten 8)

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan ná de stap: "Ga naar Layout X" een "Halt-Script" of "Script Onderbreken" plaatsen. Dat stopt het afsluiten ... alleen dan zal dat bij het afluiten wéér gebeuren, dus zal je er ook even in moeten bakken dat wanneer Layout X voorstaat, het afsluiten gebeurt ipv "Ga naar Layout X" en "Script Onderbreken". Waarom gebruik je overigens de gebruikersnaam en niet de privilegeset?

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruben en Menno,

 

Eerst en vooral bedankt voor jullie aandacht en reacties! :D

 

Stom van mij, want ik vergat te vermelden dat de scriptstap 'Script onderbreken ' geen oplossing was. Vanzelfsprekend en het leek me logisch zou deze wanneer aangekomen in de desbetreffende lay-out het script gepauzeerd worden zodat de Administrator nog enkele gegevens kon inbrengen en vervolgens via 'Continue' het script verder kunnen leiden tot het volledig afsluiten van de toepassing. Maar helaas, ook bij de integratie van de 'script onderbreken' stap werd de toepassing toch afgesloten eens in lay-out X aangekomen :oops:

 

Menno, de bedoeling is dat wanneer de toepassing onachtzaam wordt afgesloten via de afsluitkruisjes, rechtboven in Windows, de Administrator toch nog enige wijzigingen kan maken, 't voorzeker aan mij, maar ik zie niet hoe ik dat via de privileges kan regelen? :roll:

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hi Danny,

 

ik denk dat je het niet goed hebt getest, want wat ik beschreef heb ik in meerdere situaties werkend. Ik heb daarom 2 voorbeeldjes toegevoegd één in fp7 en één in fmp12 formaat (dit ivm het feit dat veel mensen fp7 niet meer kunnen gebruiken op hun mac). Je kan openen als Guest of als de user "Admin" (zonder password).

 

mvg, Menno

Afsluiten.fmp12

Afsluiten.fp7

Link naar reactie
  • 0

Hi Ruben,

 

Dat het niet werkt is eigenlijk een aanname van mij, ik heb ook 10.10.5 draaien, maar fp7 loopt daarop niet lekker bij mij. Ik kan wél bestanden openen, maar knoppen doen het niet, menu's werken niet goed, soms kan ik niet typen etc. Dus voor fp7 grijp ik terug op windows, want daar werkt dat probleemloos (net zoals fp5 / fmp6-dev, dat op MacOS helemaal niet meer kan worden gebruikt.)

 

mvg, Menno

Link naar reactie
  • 0

Beste Menno,

 

Vooreerst bedankt! Ik heb jouw versie geopend, getest en ... neen het werkt niet :cry:

 

Open ik het script, zie ik op de derde lijn staan:

 

If[ Get () = "[Full Access]" and Get(Layoutnaam) ≠ "Setup"]

 

Waarbij verwezen wordt naar een functie waar ik standaard in FMPA 8.5 niet over schijn te beschikken.

 

Ik weet wel dat dit ondertussen een gedateerde versie is maar ik moet me voor dit behelpen met de middelen die ik heb :oops:

 

Met vriendelijke groet,

 

Danny

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...