martindes Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 De fonts in de PDF's die ik print vanuit Filemaker zien er moddervet uit. Heeft iemand een idee voor een goede PDF printer voor MacOsX El Capitan? Met vriendelijke groet en dank voor de antwoorden. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 PDF printer? Hoe maak je de PDF’s dan? En welke fonts gebruik je? Quote Link to comment
0 martindes Posted November 25, 2015 Author Share Posted November 25, 2015 Het gebeurd ook met het standaard Tahoma font. De PDF verstuur ik vanuit Filemaker zelf waarbij de PDF zich opent in Voorvertoning om die dan te bewaren op de gewenste lokatie. Het lijkt erop dat de schermfonts niet meegestuurd worden in de PDF. Heb nog niet kunnen testen of het bij het printen op papier ook zo vet is. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Windows of Mac? Het harde onderscheid tussen scherm/printerfonts bestaat overigens niet meer. TrueType fonts hebben geen schermequivalent nodig, evenals OpenType fonts. Daarbij zou het goed gaat zolang je op dezelfde computer zit. Maak je de pdf vanuit dezelfde lay-out, of vanuit een andere lay-out? Quote Link to comment
0 martindes Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 MacOsX El Capitan Ik maak de PDF met een script waarbij de PDF in een andere lay-out wordt gemaakt. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 El Capitan heb ik me nog niet aan gewaagd (slechte ervaring met Yosemite hebben me afwachtend gemaakt)... Het zou dus aan je Mac kunnen liggen. Kun je het ook op een ander systeem proberen? Is dan het resultaat hetzelfde? Quote Link to comment
0 martindes Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 Ik ben slechts een lonely expat in het verre China waar ze meestal nog met Windows XP werken. En aangezien mijn Chinees belabberd slecht is lukt dat dus niet. Het is geen onoverkomelijk probleem hoor. De fonts zien er scherp uit wanneer ik de PDF inzoom. Het lijkt er dus op dat het aan mijn schermweergave ligt. Quote Link to comment
Question
martindes
De fonts in de PDF's die ik print vanuit Filemaker zien er moddervet uit.
Heeft iemand een idee voor een goede PDF printer voor MacOsX El Capitan?
Met vriendelijke groet en dank voor de antwoorden.
6 answers to this question
Recommended Posts