Jump to content
  • 0

Fonts erg vet in PDF vanuit Filemaker

martindes

Question

Posted

De fonts in de PDF's die ik print vanuit Filemaker zien er moddervet uit.

Heeft iemand een idee voor een goede PDF printer voor MacOsX El Capitan?

Met vriendelijke groet en dank voor de antwoorden.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het gebeurd ook met het standaard Tahoma font. De PDF verstuur ik vanuit Filemaker zelf waarbij de PDF zich opent in Voorvertoning om die dan te bewaren op de gewenste lokatie.

Het lijkt erop dat de schermfonts niet meegestuurd worden in de PDF. Heb nog niet kunnen testen of het bij het printen op papier ook zo vet is.

• 0
Posted

Windows of Mac?

Het harde onderscheid tussen scherm/printerfonts bestaat overigens niet meer. TrueType fonts hebben geen schermequivalent nodig, evenals OpenType fonts. Daarbij zou het goed gaat zolang je op dezelfde computer zit.

Maak je de pdf vanuit dezelfde lay-out, of vanuit een andere lay-out?

• 0
Posted

El Capitan heb ik me nog niet aan gewaagd (slechte ervaring met Yosemite hebben me afwachtend gemaakt)...

Het zou dus aan je Mac kunnen liggen. Kun je het ook op een ander systeem proberen? Is dan het resultaat hetzelfde?

• 0
Posted

Ik ben slechts een lonely expat in het verre China waar ze meestal nog met Windows XP werken. En aangezien mijn Chinees belabberd slecht is lukt dat dus niet.

Het is geen onoverkomelijk probleem hoor. De fonts zien er scherp uit wanneer ik de PDF inzoom. Het lijkt er dus op dat het aan mijn schermweergave ligt.