Jump to content
  • 0

Extra regels in Portal

Rob532

Question

Posted

Beste filmaker gebruikers,

Op een layout met klantgegevens heb ik een portal gemaakt waarin een offerte moet worden gemaakt.

Portal op basis van tabel onderdelen met als velden artikelnr., omschrijving, prijs per stuk, aantal en totaalprij.

Werkt.

Bekend is dat er iedere keer een lege regel verschijnt maar deze wordt niet weggeschreven in de tabel dus who cares.

Maar als ik waar dan ook klik in het portal (9 regels groot) dan wordt er spontaan een extra lege regel toegevoegd en deze wordt wel opgenomen in de tabel.

Daar wil ik vanaf.

Weet iemand raad.

Alvast bedankt voor het meedenken en delen van kennis.

Rob

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Volgens mij maak je dan een recors aan in de tabel die. De portaal laat zien.

Dit kan je uitzetten door in de relatie binnen de database dit uit te zetten.

Dat kan natuurlijk wel elders gevolgen hebben.

• 0
Posted
het is gewone normale portal zonder toeters en bellen

Dat denk ik niet.

Maak eens een nieuw bestand aan en link twee tabellen middels een portal. Zie je dan hetzelfde probleem?

Zo ja dan kun je dat bestand eens hier posten, dan kunnen we zien of we dit gedrag kunnen reproduceren.

• 0
Posted
Als ik dat uit zet dan kan ik geen nieuwe regels meer invoeren.

Je kunt altijd via een script nieuwe regels toevoegen.

Zelf gebruik ik de optie om automatisch nieuwe regels te maken via de portal bij niet.

• 0
Posted

Ik maak ook liever gebruik van een knop om een record bij te maken. In een portaal een record bijmaken is maar zeer beperkt door de breedte kun je maar weinig gegevens kwijt. Het is een keus.

• 0
Posted
Als ik dat uit zet dan kan ik geen nieuwe regels meer invoeren.

Zonder het voorbeeld is het in dit geval lastig beoordelen wat er fout gaat.

Zoals je het beschrijft zou het niet fout mogen gaan, maar helaas is de praktijk soms wat weerbarstiger en zit een probleem in een klein hoekje.

Wat gebeurd er als je het portaal opnieuw op je lay-out zet vanaf de bodem opgebouwd?

Heb je goed gecontroleerd of de velden die je in je portaal hebt staan de juiste zijn? Je kunt ongewilde effecten krijgen wanneer je niet de juiste velden plaatst.

Mocht bovenstaande niet helpen, dan misschien toch via een script nieuwe regels toevoegen (kunnen we je ook bij helpen als je niet weet hoe dat moet).