Jump to content
  • 0

Vreemd probleem met fonts

Marsau

Question

Graag jullie licht over het volgende probleem. Kantoorsetting met Filemaker server, zelfde applicatie, verschillende FMpro clients, allen draaiend op Windows machines. Vrijwel alle objecten op de lay-outs zijn opgemaakt in Arial, waaronder lay-outs die bedoeld zijn voor pdf-prints. Op één van de clients worden echter alle Arial-attributen vervangen door Helvetica.

Arial is wel als font aanwezig in het systeem van deze machine, en kan zelfs in de lay-out modus gekozen worden, maar in de applicatie is alles al opgemaakt in Arial.

Ik heb nog geen clue wat de oplossing moet zijn van dit probleem. Graag jullie inzichten en suggesties..

Thanks,

Mars

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wat gebeurd er als je op de ‘dwarse’ client een tekst aanpast van Helvetica naar Arial? Is het dan op de andere systemen nog steeds Arial, of Helvetica?

Het zou een probleem kunnen zijn met Font ID’s, maar dat is een fenomeen wat ik al jaren niet meer ben tegengekomen.

Een optie is misschien om de Arial van één van de goede stations over te zetten naar het foute station.

Helemaal onbekend ziet het er niet uit, fonts blijven altijd onvoorspelbaar. Zeker in een gemixte omgeving. Maar in een generieke omgeving heb ik het in deze vorm nog niet gezien.