Als nieuwe gebruiker gelijk een (vast geen nieuwe) vraag.
Sinds 1997 heb ik een compleet pakket in FileMaker ontwikkelt voor de firma waar ik werkzaam ben. Het geheel is meegegroeid vanaf 1997 met de 1e file en ikzelf als gebruiker: een simpel voorraadbeheer, tot nu een compleet pakket met 15 users en 28 files zoals o.a. agenda, relatiebeheer, correspondentie, kalkulatie, offerte, artikelen, order, productie, expeditie etc. - dus eigenlijk van kalkulatie tot factuur.
Geweldig om te zien dat FileMaker alle andere software overbodig heeft gemaakt, nog mooier zijn de prestaties: live onder Windows tussen 8 en 5; niet 1x gecrashed, niet 1 record verloren (echt waar !!!) het heeft zelfs probleemloos verhuizingen, filialen, 2 fusies en 300.000 ? (zwaar overdreven) updates cq aanpassingen overleefd. Nu met 1200 relaties, 6000 artikelen en 100 productieorders per week is FileMaker het kloppend hart van ons bedrijf.
Voordat ik helemaal lyrisch ga doen (het geeft in iedergeval aan dat ik zeer enthousiast ben) heb ik toch een probleem waar ik tegenaan stuiter. Ik kan het pakket verkopen aan enkele collega bedrijven. Ook verwacht ik dat er de komende jaren een aantal updates zullen worden gemaakt. Export, bestandje vervangen en import zie ik niet zitten. En is het antwoord is dus: werk- en datafiles, werkfiles updaten en klaar is kees. Alleen heb ik nu in die werkfiles lang niet alle 'voordelen' dan voorheen!
- Is dit praktisch oplosbaar, of moet ik toe een ander pakket?
Wellicht hebben meer mensen met dit probleem te maken (gehad).
Question
Piet Stilma
Goedendag allemaal ....
Als nieuwe gebruiker gelijk een (vast geen nieuwe) vraag.
Sinds 1997 heb ik een compleet pakket in FileMaker ontwikkelt voor de firma waar ik werkzaam ben. Het geheel is meegegroeid vanaf 1997 met de 1e file en ikzelf als gebruiker: een simpel voorraadbeheer, tot nu een compleet pakket met 15 users en 28 files zoals o.a. agenda, relatiebeheer, correspondentie, kalkulatie, offerte, artikelen, order, productie, expeditie etc. - dus eigenlijk van kalkulatie tot factuur.
Geweldig om te zien dat FileMaker alle andere software overbodig heeft gemaakt, nog mooier zijn de prestaties: live onder Windows tussen 8 en 5; niet 1x gecrashed, niet 1 record verloren (echt waar !!!) het heeft zelfs probleemloos verhuizingen, filialen, 2 fusies en 300.000 ? (zwaar overdreven) updates cq aanpassingen overleefd. Nu met 1200 relaties, 6000 artikelen en 100 productieorders per week is FileMaker het kloppend hart van ons bedrijf.
Voordat ik helemaal lyrisch ga doen (het geeft in iedergeval aan dat ik zeer enthousiast ben) heb ik toch een probleem waar ik tegenaan stuiter. Ik kan het pakket verkopen aan enkele collega bedrijven. Ook verwacht ik dat er de komende jaren een aantal updates zullen worden gemaakt. Export, bestandje vervangen en import zie ik niet zitten. En is het antwoord is dus: werk- en datafiles, werkfiles updaten en klaar is kees. Alleen heb ik nu in die werkfiles lang niet alle 'voordelen' dan voorheen!
- Is dit praktisch oplosbaar, of moet ik toe een ander pakket?
Wellicht hebben meer mensen met dit probleem te maken (gehad).
Graag jullie reactie,
Piet
6 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.