menno Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 In dit draadje op het forum wil de vraagsteller graag verschillende talen kunnen instellen. Hij had zelf op modular filemaker een voorbeeld(artikel) gevonden, maar dat was niet helemaal wat hij zocht en misschien is de daar voorgestelde methode net niet helemaal flexibel genoeg. Ik vond het ook niet helemaal ideaal en gebruik zelf een andere (door mij bedachte) methode die ik in een voorbeeld heb gegoten en heb gepubliceerd op mijn eigen blog uiteraard is er weer een download beschikbaar die jullie kunnen bekijken. Quote Link to comment
Willem_P Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Menno, je hebt fanmail Dit is nou een van de mooie dingen op dit forum waarbij iemand de moeite neemt om kennis te delen op een toegankelijke manier, voorzien van een uitgebreide toelichting en voorbeelden. Dit mag ook weleens wat vaker belicht worden, overigens zonder de andere regelmatige posters tekort te doen. Heb zelf een tijd geleden geworsteld met hetzelfde probleem en heb er dagen over gedaan voordat ik een oplossing had die overigens enigszins vergelijkbaar met die van Menno is. Zo duidelijk en transparant als in Menno's blog had ik het nooit kunnen schrijven, dus Menno bedankt! Quote Link to comment
menno Posted December 6, 2015 Author Share Posted December 6, 2015 You're welcome Willem. Ik heb het voorbeeld nog een heel klein beetje aangepast. De talen staan nu in een aparte tabel, zodat je het script om de vertalingen-tabel niet meer hoeft aan te passen wanneer je een taal wilt toevoegen . In plaats daarvan voeg je een taal toe in die tabel en trap je het script af om de Translations-tabel aan te vullen. Quote Link to comment
bigbadwolf Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Hallo Menno, Mooi voorbeeld. Zelf maak ik ook gebruik van een taaltabel, maar die worden geladen in $$-variabelen. Dan heb je niet overal een relatie nodig. Quote Link to comment
menno Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 Kijk nog eens goed naar mijn voorbeeld, daar heb je alleen maar een table-occurrence nodig .... geen relatie net zoals bij jouw eigen oplossing. Het voordeel van mijn methode is dat je niet continue tig $$-variabelen hebt geladen. Op zich is het natuurlijk helemaal geen probleem wanneer het wél zo is, maar zodra je de data-viewer gaat gebruiken, dan is dat toch anders en wat gebeurt er wanneer je in de scripts een variabele gebruikt met eenzelfde naam die al is gebruikt voor een label? Quote Link to comment
bigbadwolf Posted December 8, 2015 Share Posted December 8, 2015 Bij grote hoeveelheden zie ik het wel als een voordeel zoals jij dat toepast. In de gevallen waarvoor ik het nu nodig heb is het te overzien (het zijn er maar een stuk of 20, de verschillende talen staan in dezelfde variabele). Weet ook niet wat sneller is, veldwaarden ophalen of variabelen gebruiken. Het vergt wel enige discipline om te zorgen dat je de namen niet dubbel als variabele worden gebruikt, maar dat geldt eigenlijk altijd voor variabelen. Quote Link to comment
menno Posted December 10, 2015 Author Share Posted December 10, 2015 dat is ook waar. Ik ken iemand die zelfs lokale variabelen gebruikt ($varname) die actief zijn op het moment dat de layout wordt geladen of op het moment dat ie refreshed. ik vind het wat omslachtig, maar het werkt best goed. Alleen moetje altijd opletten dat er niet zomaar wat refreshed .... alle labels kunnen zomaar blanco worden Quote Link to comment
Recommended Posts