Roger Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Ik zou in een Aangepast dialoogvenster geen invoervelden maar variabelen willen vastleggen? Missen we dit in FileMaker? Quote Link to comment
0 Ari Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Dan gebruik je een global voor de invoer en zet je deze nadien in een variabele Quote Link to comment
0 Roger Posted December 10, 2015 Author Share Posted December 10, 2015 Snap ik, maar dan moet ik toch weer onnodige velden in mijn database stoppen.... Toen variabelen in FM7 werden geïntroduceerd was een van de spellingpoints dat dat voortaan niet meer nodig was... Quote Link to comment
0 Ari Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Je hoeft voor dit soort toepassingen maar 1 global van elk veldtype aan te maken (desnoods met een paar herhalingen) in 1 bepaalde tabel die je vervolgens in elke tabel kunt toepassen. Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Snap ik, maar dan moet ik toch weer onnodige velden in mijn database stoppen.... Toen variabelen in FM7 werden geïntroduceerd was een van de spellingpoints dat dat voortaan niet meer nodig was... Globals zijn in feite ook variabelen, en voor sommige acties/functies zijn nu eenmaal velden nodig om de waarde vast te kunnen houden. Overbodige velden is niet dan ook niet de juiste term, want je hebt ze nodig en zijn daarmee dus niet overbodig. Voor globals geldt dat ze in feite in één tabel bij elkaar kunt zetten, omdat ze overal bereikbaar zijn zonder relaties. Quote Link to comment
0 Roger Posted December 10, 2015 Author Share Posted December 10, 2015 Ik snap de workaround volkomen maar ik had het toch makkelijk gevonden als je in een dialoogvenster ook variabelen had kunnen instellen. Nu dit niet kan bigbadwolf heb je gelijk en zijn dit geen onnodige velden. Quote Link to comment
0 menno Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 is al een long-standing wens om dat met variabelen te doen. Dus nu kan dat alleen met een dialoog plug-in van diverse leveranciers ... troi, productive computing, new millenium, dracoventions, monkeybread, 360works etc. etc. sommige zijn zelfs gratis Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 .... of je maakt zelf een layout waarop je diverse velden zet om een dialoog te maken met de gebruiker. Ik ben compleet afgestapt van de standaard Filemaker dialoogbox omwille van IWP onder versie 11. Het bevalt mij intussen zo goed, dat ik de standaard dialoogboxen totaal niet meer gebruik. Zonder plugins, werkt dus ook op Webdirect, iOS, MAC en Windows. Feit blijft, dat wil je Variabelen gaan invoeren als gebruiker zijnde, dat je dat via Globale velden doet. Een globaal veld heeft per gebruiker zijn eigen waarde, dat werkt precies zoals het moet. Quote Link to comment
Question
Roger
Ik zou in een Aangepast dialoogvenster geen invoervelden maar variabelen willen vastleggen? Missen we dit in FileMaker?
7 answers to this question
Recommended Posts