Jump to content
  • 0

Aangepast dialoogvenster met velden maar geen variabelen?

Roger

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Snap ik, maar dan moet ik toch weer onnodige velden in mijn database stoppen.... Toen variabelen in FM7 werden geïntroduceerd was een van de spellingpoints dat dat voortaan niet meer nodig was...

Globals zijn in feite ook variabelen, en voor sommige acties/functies zijn nu eenmaal velden nodig om de waarde vast te kunnen houden.

Overbodige velden is niet dan ook niet de juiste term, want je hebt ze nodig en zijn daarmee dus niet overbodig.

Voor globals geldt dat ze in feite in één tabel bij elkaar kunt zetten, omdat ze overal bereikbaar zijn zonder relaties.

• 0

.... of je maakt zelf een layout waarop je diverse velden zet om een dialoog te maken met de gebruiker.

Ik ben compleet afgestapt van de standaard Filemaker dialoogbox omwille van IWP onder versie 11.

Het bevalt mij intussen zo goed, dat ik de standaard dialoogboxen totaal niet meer gebruik.

Zonder plugins, werkt dus ook op Webdirect, iOS, MAC en Windows.

Feit blijft, dat wil je Variabelen gaan invoeren als gebruiker zijnde, dat je dat via Globale velden doet.

Een globaal veld heeft per gebruiker zijn eigen waarde, dat werkt precies zoals het moet.