Jump to content
  • 0

RESTfm

hans erik

Question

Posted

Heeft iemand ervaring met REST? En dan in het bijzonder met RESTfm?

Ik begrijp dat het een mogelijkheid is om met behulp van HTTP en PHP direct informatie uit een FileMaker database op te vragen, d.w.z. wel met behoud van de beveiliging en rechtenstructuur, maar zonder het hele circus van login-open bestand-ga naar layout- enz enz. Dat kun je met de normale PHP-interface ook, maar RESTfm is dus een soort kant-en-klare interface die direct gegevens uit FileMaker plukt in plaats van via een layout. Klopt dit ongeveer?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi HE, je kan het beste even restfm installeren, het is open-source, dus je kan bij genoegen betalen ipv van tevoren. Installeren is een eitje, zowel op MacOS as op Windows.

Na installatie kan je adhv bestaande layouts grasduinen, maar met de api kan je ook gericht gegevens opvragen. Check ook even de Readme op hun website :D

• 0
Posted

Nu FMS16 ook ondersteuning voor RESTful API heeft (althans, voorlopig) en daarnaast ook de PHP api nog 'ondersteund' wordt, vraag ik mij af: kun je beide tegelijk gebruiken op FMS16?

• 0
Posted

ja dat is geen probleem, want je roept de restfm interface aan via cwp en de mapnaam die je aan de installatie van restfm hebt gegeven. De data-api heeft zijn eigen adres ... /fmi/rest/api/...