Jump to content
  • 0

Script opent de file niet

JeanWM

Question

Posted

Ik heb ee app met 3 bestanden. (FM4 - Win98SE).

Een script om te navigeren van de ene naar de andere file.

Op mijn toestel werkt alles prima.

De bestanden werden op een andere toestel gezet en daar werkt het niet. Geen beweging in te krijgen.

Nochtans staat alles zoals het hoort, bestanden in dezelfde folder, script werkt (want het eerste deel - 'wil je naar NameFile gaan ? met knop Ja Neen) verschijnt.

Alleen 'Open - FileName.Fp3' - werkt niet.

Heb alle mogelijkheden en voorvallen van jaren uitgeprobeert.

Niks.

Iemand nog een voorstel ?

JW

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo,

staan alle bestanden open als je deze scriptstap loopt ?

Geeft hij een foutmelding of doet hij gewoon niets ?

En heb je al eens getracht om om op de andere PC eens een nieuw navigatiescript tye maken?

Tot later,

Eric

• 0
Posted

Geprobeerd met zowel bestanden open als gesloten.

Bestand gesloten - bestand wordt geopend, maar systeem blijft in eerste bestand.

Bestanden open - blijft in zelfde bestand.

Script werd ook volledig herschreven - zelfde resultaat.

Er is géén foutmelding - 't ding doet gewoon niets. Dat is het rare eigenlijk.

Op het ene toestel alles ok. Op het andere - met volledig dezelfde configuratie - niks. :evil:

• 0
Posted

Hallo,

lijkt me een windows-venster ding, :)

Je kan eens proberen om in de File waaruit je vertrekt een script te maken dat in de andere file waar je naartoe gaat een sub script uitvoerd :

go to layout : XXXX

Dan zal de andere file met de desbetreffende layout moeten naar voor komen..

Succes

• 0
Posted

Zou het kunnen dat je een script hebt gemaakt waarbij er na de instructie om naar de andere file te gaan ook nog andere instructies komen? Dan komt het script immers "terug" naar de file om de rest van het script af te maken.

Bovenstaande kan misschien nogal raar overkomen, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel met een voorbeeldje:

...

do script [external script] "blabla" <-- gaat naar andere file

if status(currenterror) <> 0 <-- komt terug om dit stukje uit te voeren

show message "het is mislukt"

end if

• 0
Posted

Zou het kunnen dat je een script hebt gemaakt waarbij er na de instructie om naar de andere file te gaan ook nog andere instructies komen? Dan komt het script immers "terug" naar de file om de rest van het script af te maken.

Make sence,

test het eens en laat maar iets weten.

groeten,

Eric

• 0
Posted

Peter vermeld daar natuurlijk een heel belangrijk concept binnen FileMaker Pro, waarbij FMPro terug komt naar de originator als er in je script instructies staan na je zogenaamde switch (via open of subscripts) naar andere bestanden.

Ik vermoed dat je scripts aanspreekt in die 'andere' bestanden.

Met het plaatsen van een pause van een aantal seconden in die scripts kom je heel snel te weten of dat de oorzaak van je probleem is.

Je andere file(s) zou naar de voorgrond moeten komen.

Danny.

• 0
Posted

Dat je door daaropvolgende scriptstappen terug in de startfile terecht komt, klopt inderdaad maar dat kan de oorzaak van Jean zijn probleem niet zijn want op zijn eigen toestel werkt het wel.

Bovendien zou je dan in het'Window'-menu de andere file moeten terug vinden (tenzij er ook nog eens een close[file]-scriptstap is geplaatst natuurlijk).

Vreemd. :?:

Johan

• 0
Posted

Bedankt voor ideeën.

Heb de oorzaak nog niet gevonden.

Wel in het ene bestand een scriptstap bijgevoegd - perform external script.

In het andere script gemaakt 'Bring to front - Refresh Window - Bring to front'.

Het werkt dus, maar ik heb compleet géén idee wat de oorzaak kan zijn.

Misschien één van die gremlins waar een mens mee moet leren leven...... :evil:

JW

• 0
Posted

Ik heb zoiets ook wel eens bij de hand gehad. Applicatie draait OK op Windows 98 en 2000 maar op NT4 Workstation deed het script het niet. De oorzaak heb ik nooit kunnen vinden dus hou ik het maar op NT4