Jump to content

Filemaker en PHP

Marsau

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

ik moet een klant overtuigen dat we met Filemaker en PHP een betrouwbare en goed presterende webapplicatie kunnen maken. Hebben jullie wellicht een mooi voorbeeld van geslaagde websites op basis van Filemaker?

met vriendelijke groet,

Marsau

Posted

mooi is subjectief ;)

in ieder geval: http://www.cqn.be is een website die helemaal via PHP op filemaker draait. Klant kan catalogus aanpassen, foto's "opladen" via FileMaker, en dan komt die op de website uit.

Wat is er gekoppeld:

Catalogus: hoofd/subcategorien/producten

For sale: al de producten die ze te koop hebben staan

Sales conditions: pdfs die worden aangemaakt via FileMaker

Backoffice: inlog voor zijn werknemers met daar extra data voor hun

Coworkers: overzicht van zijn werknemers

Contact: gewoon tekst veld in FileMaker settings die hij kan aanpassen

Posted

bedankt Ari, je moet op de foto klikken blijkbaar ;)

ik doe enkel backend :) en die zegt toch mooi dat de find criteria leeg zijn (id van het artikel mist in de url, en wss ook naar de backend call naar FileMaker toe)

Posted

Met Filemaker en PHP API zijn mooie web oplossingen te maken.

Je kan met Filemaker PHP API back-end een vergelijkbare oplossingen maken wat ook met MySQL en PHP kan.

Je moet vooral aangeven waarom Filemaker de juiste keus is. Ik ga ervan uit dat je al weet wat Filemaker zo bijzonder maakt.

Een voorbeeld van een site is http://www.relink.nl/meubelen_demo/ , Eigenlijk is het wat je niet ziet, een argument om voor Filemaker te kiezen.

Met filemaker is het relatief eenvoudig om data ( automatisch ) te importeren en converteren vanuit externe databron

import en conversie met een MySQL / PHP oplossing een uitdaging zijn. Daarnaast is de ontwikkel tijd met Filemaker beduidend sneller.

Andere voorbeelden staan achter een inlog, ik denk niet dat mijn klant(en) het fijn vindt dat er fake accounts worden aangemaakt voor demo doeleinde :?

Als jouw klant zich niet laat overtuigen en een complexere oplossing wil zien dan mag je contact met me opnemen, het zou jammer zijn als je je klant niet binnenhaalt.

André