Ga naar inhoud
  • 0

deactiveren scrollwiel muis


Max L

Vraag

Heeft iemand enig idee of vanuit FM (Windows) het scrollwieltje van een muis gedeactiveerd kan worden? Wanneer een gebruiker naar een, aan een relatie gerelateerd record binnen een portaal gaat en vervolgens per ongeluk het scrollwiel van de muis gebruikt, dan wordt er naar een volgend of vorig record gegaan. Dit record hoort veelal niet eens bij de betreffende relatie.

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gebruik Show/Hide Toolbars [Lock; Hide]

In lijstweergave wil je echter wel dat het scrollwieltje werkt, dus maak onderscheid in de LayoutViewState.

 

Het wordt dan zoiets als:

 

If (Get(LayoutViewState) = 0
  Show/Hide Toolbars [Lock; Hide]
Else
  Show/Hide Toolbars [Hide]
End

 

Een script die dit verzorgt moet je dan bij ieder venster dat je opent aanroepen.

Link naar reactie
  • 0
OSX versie?

Ik werk met 10.9.5 en ik kan met up/down swipen alleen scrollen door de records, maar dat is niet hetzelfde. Het actieve record blijft hetzelfde.

 

Up/down swipen (in form view) blijft bij mij in hetzelfde record.

Left/right swipen ga ik van het ene record naar het andere en dat is niet altijd zo geweest.

 

Ik werk overigens met Yosemite.

Link naar reactie
  • 0

Standaardgedrag is niet altijd wenselijk gedrag. Zeker niet als het ‘ineens’ als “feature” (voor mij is het een bug) geïntroduceerd wordt.

Maar... ik werk nog onder Yosemite, dus het heeft geen directe relatie met El Capitan...

 

Naar mijn idee zou het optioneel mogen zijn (default UIT), want uit ervaring weet ik dat je heel snel een kleine beweging links/rechts maakt op de muis en je voor je er erg in hebt dus in een ander record zit. Isoleren records tot één record per keer is geen oplossing, dat werkt gewoon niet altijd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...