harpermac Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Hoe kan ik vanuit Filemaker Go een PDF versturen van een rapportage met als naam het serie nummer van de rapportage en dat filemaker automatisch het e-mail adres invult. Quote
0 Peter Wagemans Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 stap 1: maak een geldige pad variabele die naar je Get ( TemporaryPath ) gaat en plak daar de naam van je rapport aan. Je moet er voor zorgen dat de variabele eruit ziet als "filemac:/.." of "filewin:...", de formaten zie je nog eens uitgelijst in stap 2 stap 2: gebruik de Save records as PDF script stap, en geef de variabele in als pad. Je ziet hier in de script stap zelf wat de geldige pad formaten zijn. De rest is simpel, gewoon eens goed de script stap dialoog lezen. Het voordeel van Get ( TemporaryPath ) te gebruiken is dat het bestand auomatisch gewist wordt bij een herstart. Je kan testen met Get ( DesktopPath ) en daarna de functie vervangen als het eenmaal draait. Quote
0 harpermac Posted January 18, 2016 Author Posted January 18, 2016 Begrijp wat je bedoeld maar dat is voor de mac of voor windows goed, gebruik dat al enige tijd op m'n mac. Waar het mij om gaat is om het via iOS voor elkaar te krijgen dat weggaven van de PDF lijkt te lukken maar vervolgens via mail voor iOS versturen lukt niet, de mail wordt wel opgemaakt maar de attachment die pakt hij niet. het is de bedoeling dat ik vanaf lokatie direct een certificaat vanaf de iPhone 6+ kan versturen naar de klant die het certificaat moet ontvangen, dit zodat de tijd die ik besteed aan rapportages klinkt ingekort kan worden. Quote
0 Peter Wagemans Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Oei, FileMaker Go. NIet goed gelezen. Get ( DocumentsPath ) ? Quote
0 Peter Wagemans Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Dat het temp pad niet werkt heeft waarschijnlijk te maken met de IOS sandboxing. In de desktop versie hebben we dat voorlopig nog niet aan ons been. Quote
0 hans erik Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Volgens mij werkt het temporary path op de iPad prima! Quote
0 peerke Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Get(TijdelijkPad) als variabele werkt prima op IOS. P. Quote
Question
harpermac
Hoe kan ik vanuit Filemaker Go een PDF versturen van een rapportage met als naam het serie nummer van de rapportage en dat filemaker automatisch het e-mail adres invult.
7 answers to this question
Recommended Posts