Jump to content
  • 0

Save to PDF en als E-mail verzenden

harpermac

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

stap 1: maak een geldige pad variabele die naar je Get ( TemporaryPath ) gaat en plak daar de naam van je rapport aan. Je moet er voor zorgen dat de variabele eruit ziet als "filemac:/.." of "filewin:...", de formaten zie je nog eens uitgelijst in stap 2

stap 2: gebruik de Save records as PDF script stap, en geef de variabele in als pad. Je ziet hier in de script stap zelf wat de geldige pad formaten zijn.

De rest is simpel, gewoon eens goed de script stap dialoog lezen.

Het voordeel van Get ( TemporaryPath ) te gebruiken is dat het bestand auomatisch gewist wordt bij een herstart. Je kan testen met Get ( DesktopPath ) en daarna de functie vervangen als het eenmaal draait.

• 0
Posted

Begrijp wat je bedoeld maar dat is voor de mac of voor windows goed, gebruik dat al enige tijd op m'n mac.

Waar het mij om gaat is om het via iOS voor elkaar te krijgen dat weggaven van de PDF lijkt te lukken maar vervolgens via mail voor iOS versturen lukt niet, de mail wordt wel opgemaakt maar de attachment die pakt hij niet.

het is de bedoeling dat ik vanaf lokatie direct een certificaat vanaf de iPhone 6+ kan versturen naar de klant die het certificaat moet ontvangen, dit zodat de tijd die ik besteed aan rapportages klinkt ingekort kan worden.