Guest Posted October 29, 2003 Posted October 29, 2003 (edited) In een portaal heb je de mogelijkheid om via een verticale schuifbalk te scrollen in je verzameling 'relaties'. Ik werk met FM 6.0Nv4 op G4 onder OS X. Merkwaardig is dat, zelfs al is in de layout-modus 'Toon verticale schuifbalk' aangevinkt, deze niet te zien is, ook niet in de Blader-modus. Er is wel plaats geruimt maar voor de rest is alles leeg. Wanneer je in die ruimte klikt krijg je na enige tijd een profijtig vierkantje te zien dat je wel kan hanteren. Maar dat is niet wat je verwacht. Dit doet zich alleen voor bij documenten die nieuw aangemaakt werden. Documenten aangemaakt onder OS 9 in FM 4.1 verliezen hun schuifbalk niet. Is er een alwetende wijze in de zaal ? Edited October 30, 2003 by Guest Quote
0 rmw Posted October 29, 2003 Posted October 29, 2003 Kan het zijn dat je het vulpatroon van de omlijning op doorzichtig hebt staan? In dat geval wordt de schuifbalk niet getoond. Ook niet in layout modus. Quote
0 Guest Posted October 30, 2003 Posted October 30, 2003 Dat had een oplossing kunnen zijn. Helaas is dat niet het geval. Quote
0 Frank ter Braak Posted October 30, 2003 Posted October 30, 2003 Heb je sinds OS9 en FMP 4.1 nooit werkende portalen gemaakt? Ben je pas maar de nieuwe versies overgestapt of gebruik je pas resent portalen? Als je een werkende portaal uit een "voorheen FMP 4.1 file" (naar FMP 6 geconverteerd neem ik aan?) neemt en die copieerd in een andere layout werkt hij dan wel? En als je vervolgens de velden en de relatie aanpast naar wat je nodig hebt werkt het dan? En als je een werkend portaal overhevelt naar een in FMP 6 gemaakte file en dan de velden en relatie aanpast werk het dan? Quote
0 Guest Posted October 31, 2003 Posted October 31, 2003 Lieve mensen, Vergeef mij dat ik jullie ten onrechte op zoektocht gejaagd heb. Ik heb de oorzaak van het fenomeen ontdekt. Eens je aan een portaal een 'Relief' of een 'Verzonken' kenmerk toekent is het aan te raden op te letten wat je doet met kleurkeuzes, zowel van lijn als van vulling. Als je, bijvoorbeeld, de vulling dezelfde kleur geeft als de achtergrond heb je geen contrast meer, met als gevolg ... niks meer te zien. Maar het lijkt mij nog iets complexer dan dat. Afhankelijk van kleurkeuzes en al dan niet zichtbaar maken van lijnen, vullingen enz ... krijg je al dan niet je schuifbalk te zien. Let wel, dit doet zich alleen maar voor bij 'Relief', 'Verzonken' of 'Slagschaduw'. Voor een professionelere en meer doorzichtig uitleg verwijs ik graag naar de ouwe ratten of de professionals onder ons. Enfin, eind goed, al goed. Marc Quote
Question
Guest
In een portaal heb je de mogelijkheid om via een verticale schuifbalk te scrollen in je verzameling 'relaties'.
Ik werk met FM 6.0Nv4 op G4 onder OS X.
Merkwaardig is dat, zelfs al is in de layout-modus 'Toon verticale schuifbalk' aangevinkt, deze niet te zien is, ook niet in de Blader-modus.
Er is wel plaats geruimt maar voor de rest is alles leeg.
Wanneer je in die ruimte klikt krijg je na enige tijd een profijtig vierkantje te zien dat je wel kan hanteren. Maar dat is niet wat je verwacht.
Dit doet zich alleen voor bij documenten die nieuw aangemaakt werden.
Documenten aangemaakt onder OS 9 in FM 4.1 verliezen hun schuifbalk niet.
Is er een alwetende wijze in de zaal ?
Edited by Guest4 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.