Jump to content
  • 0

Records overzetten tussen databases

bigbadwolf

Question

Posted

Ik kan me niet herinneren er iets over gelezen te hebben, maar misschien kan hetgeen ik wil gewoon helemaal niet.

Situatieschets:

We hebben 2 databases draaien op 2 verschillende servers (eentje intern en eentje extern). Dat op zich is niet zo spannend.

Waar het nu om gaat is dat ik records uit de externe database wil overzetten naar de interne database via een script wat op de interne server moet gaan lopen.

Lokaal werkt het allemaal keurig.

Alleen op de server krijg ik de foutcode 100 (File is missing).

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen dat wat ik wil helemaal niet kan?

In beide databases heeft de server volledige toegang (met dezelfde login).

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een script dat op de server wordt uitgevoerd kan niet importeren uit een FileMaker database.

Je moet een export maken uit het ene bestand en importeren in het andere via merge, tab, dbf, excel...kortom, alles, behalve fmp.

Iets wat me al heel lang verbaast, maar het heeft nooit gekund.

Jij gaat nog een stapje verder en zet het bestand zelfs op een andere server.

Een server side script kan een andere FMServer helemaal niet benaderen, dus dat gaat hem ook niet worden.

Een client kan het allemaal wel, maar server side gaat het niet werken...helaas.

Wat wel werkt is een import via een http request en xml, maar dan gaat je inlog/wachtwoord dus via de url over het lijntje en dat wil je niet als het het internet over moet.

Tenminste, ik niet.

rmw

• 0
Posted

Even voor de duidelijkheid... ik importeer niet uit een andere FileMaker database. Ben bekend met deze verschrikkelijke misser van FileMaker (snap echt niet dat dit niet gewoon kan, zelfs niet tussen tabellen van dezelfde database).

Was al bang dat ik het niet verkeerd had gezien.

Dan toch maar een client het werk laten doen met een Script Timer.

In ieder geval bedankt voor de bevestiging van het vermoeden.

• 0
Posted

Hmm, volgens mij moet je met een script op de server wel kunnen importeren...

De manual geeft aan een 'partial compatibility', je kunt bijv geen nieuwe tabellen aanmaken.

Misschien moet je de access privileges even checken: als 'export records' is uitgevinkt in de source database, kun je er ook niet uit importeren. Eigenlijk wel logisch, maar het staat nergens.

Ik kwam er achter nadat ik me suf gezocht had waarom een import vanuit fmgo niet lukte...

Maar ja je gaf al aan dat je 'full access' had, dus misschien is het dan toch iets met de padnaam.

Overigens vind ik de import en export een van de allerzwakste en tenenkrommende tekortkomingen van Filemaker. Bah!

• 0
Posted
Hmm, volgens mij moet je met een script op de server wel kunnen importeren...

Dat kan ook wel, maar niet rechtstreeks uit een andere FILEMAKER database op diezelfde server...

rmw

• 0
Posted

Ik heb dit wel eens zo opgelost: een derde bestand dat als sync applicatie dienst doet. Vanuit dit bestand externe bestandskoppelingen naar beide servers aanleggen. Je kan ervoor kiezen om sync-scripts te schrijven voor record-voor-record synchronisatie, of voor een constructie met XML export/import. Het geheel laten aansturen door een schedule binnen FMS.