Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker - WebDirect - Mollie


bigbadwolf

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nog een setje PHP-HTML bestanden rondslingeren die een aantal jaar geleden gemaakt zijn voor IDEAL transacties gestuurd vanuit filemaker/IWP (ja zo oud). Het heeft een tijdje naar behoren gefunctioneerd maar klant is inmiddels overgestapt naar 'echte' webshop technologie. Ik heb verder geen ervaringen opgedaan. Voor je te enthousiast wordt: Mollie en Ideal werken voorzover ik weet niet in iFrames dus met Webdirect gaat dit niet werken. Dit was ook de reden van de enigszins krakkemikkige opzet met IWP: opdrachtgever had een eigen website, vandaar uit kwam klant in de IWP shop- en betaalpagina, en vervolgens werd er ook nog eens een aparte idealpagina geopend. Allemaal geen schoonheidsprijs. Inmiddels werkt mijn filemaker applicatie daar als backend voor de orderverwerking, leveringsplanning en voor de verdere CRM.

 

Het principe is dat je met de betaalgegevens uit Filemaker een URL samenstelt (let wel moet HTTPS zijn). hiermee wordt de betaalpagina gegenereerd. Uiteindelijk komt er een postback van de betaalprovider en daarmee kun je een record aanmaken in Filemaker.

 

Neem contact op als je de bestanden wil inzien, maar zonder garanties!

Link naar reactie
  • 0

Beste Maarten,

 

Bedankt voor de reactie. Ik begrijp dat Idealbetalingen niet makkelijk zijn (onmogelijk?) vanuit filemaker. Ik hoorde dat de webviewer hierin een grote rol kan spelen om een betaling mogelijk te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar een goede en professionele betaalwerking volledig in filemaker en die kan ik niet zelf maken.

 

Mijn grootste vraag is, "kan dit in Filemaker 14 Webdirect?" en daarna komt de logische vraag wat gaat de ontwikkeling kosten. Eigenlijk verbaast het mij dat nog nooit eerder iemand hiermee bezig geweest is.

 

Ik hoop op reacties.

 

Groet Nico

Link naar reactie
  • 0

Mollie heeft een nog oude API actief welke het allermakkelijkste is. Dat is de Betaallinks API, die geeft een link terug met een betaalpagina: https://www.mollie.com/nl/docs/paylinks

 

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is bijv.

Insert from URL [ "https://www.mollie.com/xml/ideal?a=create-link&partnerid=[xxxx]&amount=[bedrag_incenten]&description=[factuurnr]&profile_key=[xxx]" ]

Je krijgt dan een link terug waar je de gebruiker heen kunt sturen. Je hebt alleen dan geen webhook of callback of die wel of niet gelukt is, wil je dus iets meer directe interactie dan moet je het anders doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...