Peter Wagemans Posted October 30, 2003 Posted October 30, 2003 Met het nieuwe Mac OS kan je bijkomende keyboard shortcuts maken in FileMaker. Zo heb ik als testje "Define Value Lists…" aan de cmd-shift-v toets gehangen. Werkt perfect, de shortcut is zelfs in het FileMaker menu te zien! Command-letter keys gaan niet standaard, maar als je ~/Library/Preferences/GlobalPreferences.plist editeert, dan kan je onder de setting NSUserKeyEquivalents aanpassen en toch zo'n shortcuts maken. Quote
jw Posted October 30, 2003 Posted October 30, 2003 dankje voor de tip. Peter, hoe kom je daar toch achter, Zit je dan gewoon wat te freacken in het OS en dan opeens gebeurt er iets bijzonders? Quote
Peter Wagemans Posted October 31, 2003 Author Posted October 31, 2003 Nee hoor, voor "freaken" heb ik spijtig genoeg te weinig vrije tijd. Deze vond ik ergens op een OS X site. Quote
Peter Wagemans Posted June 19, 2004 Author Posted June 19, 2004 Ondertussen kan je dit ook via het voorkeuren regelpaneel, maar dit tooltje vond ik wel heel erg leuk: http://www.unsanity.com/haxies/menumaster Quote
Sanne Posted June 19, 2004 Posted June 19, 2004 Ja, lekker is dat! Ik heb zelf de Script Debugger voorzien van CTRL-CMD-S. Vormt een leuk setje met ScriptMaker met zijn SHFT-CMD-S. Sterker nog: ik heb mijn FMP6-versie voorzien van de shortcuts van FMP7 Quote
Sanne Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 Ik heb wel enorm lopen zoeken naar de juiste notatie in het regelpaneel. Je hebt immers 3 puntjes nodig (Define Relationships…), en simpelweg 3 puntjes intypen (...) werkt niet! Dit is omdat de 3 puntjes feitelijk 1 karakter zijn. De 3 puntjes (…) maak je met opt-; (En het heeft ook even geduurd voor ik een goed font-tool had gevonden in OS X, wat mij de toetsencombinaties kon geven van bepaalde karakters…!) Quote
dannydv Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 (En het heeft ook even geduurd voor ik een goed font-tool had gevonden in OS X, wat mij de toetsencombinaties kon geven van bepaalde karakters…!) Waarschijnlijk ga je ons DAT pas op 1 of andere speciale gelegenheid vertellen ik heb onlangs zelf ook wat "shortcut" onderzoek gedaan op MAC en dan wel in de Define Database, Relationship tab: Gebruik klavier in Define Database, tab Relationships: e zal de paginaverdeling tonen (voor afdruk) a zal alle occurences en relaties selecteren p zal de page-setup activeren n zal een nieuwe relatie maken, indien nodig zal ook (automatisch) nieuwe occurence(s) gemaakt worden n zal een nieuwe occurence maken Bij een (of meerdere) geselecteerde occurence(s) zal ... t zal de occurence open of dicht klappen in 3 versch stadia up ,left, right, down zal de occurence verplaatsen in 4 richtingen up zal de occurence verkorten >shift> down zal de occurence verlengen Pas Op: Dit werkt enkel als de occurence opengeklapt staat Deze daarentegen werken ook op "ingeklapte" occurences right zal de occurence verbreden left zal de occurence versmallen c zal de Define Database verlaten zoals met [OK] m doet hetzelfde h vraagt om de occurence te verwijderen ? Als je een uitgebreid diagram hebt is het soms moeilijk om een nieuw aangemaakte occurence terug te vinden. Hier is een trucje om op een vooraf bepaalde plaats die occurence aan te maken. o neem een occurence daar waar je de nieuwe occurence wil aanmaken o trek een lijn van die occurence naar zichzelf o er zal dan een nieuwe occurence aangemaakt worden. o die wordt met een offset van 6 naar rechts en onder geplaatst o verwijder de nieuwe relatie (die staat standaard geselecteerd) o double-click occurence en pas aan Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.