Ga naar inhoud

FM10 en El Capitan


Flurk

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje waar zeker iemand hier in deze groep een antwoord zal op hebben.

 

Ik werk met FileMaker 10 en wens over te schakelen op een nieuwe iMac waar OsX El Capitan standaard staat op geïnstalleerd. Mijn vraag is dus zal deze versie van FileMaker hierop werken.

 

Groeten van

Flurk

Link naar reactie

Ik ben bang dat dit niet gaat werken , kan me vergissen maar ik heb juist 11 er op gehouden om nog FP7 bestanden makkelijk aan te passen. (11 is d laatste versie die 7 aan kan zonder omzetting). Ik dacht dat ik juist naar 11 ben gegaan toen omdat 10 niet meer werkte. Geen 100% zekerheid helaas vakmijn kant uit

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik ben met mijn machine over gegaan op een SSD en een compleet schone installatie van Yosemite. Zonder de migratie-assistent te gebruiken. Er zat zoveel oude meuk op mijn startupdisk na even zoveel keer de Migratie-assistent te hebben gebruikt (10 jaar geleden van G4 naar intel; 6 jaar geleden nieuwe mac; inmiddels 3 HD's versleten) dat dat nodig was. Opstarttijd is nu 22 seconden tegen 185 vanaf de HD.

Maar nou komt het:

- Filemaker 11 installeren op de nieuwe SSD lukt voor geen meter; de installer stokt en het programma krijgt geen icoon en levert geen werkend geheel op

- Filemaker 11 gebruiken vanaf de oude HD die nog in de machine zit levert geen enkel probleem op; het programma slepen naar de SSD levert ook geen probleem op

- Filemaker 6 gebruik ik al jaren vanaf een Virtualbox met SnowLeopard voor oude bestanden

 

Waar dat aan ligt? geen idee, maar dat de installer iets doet dat niet (meer) kan, kan de verklaring zijn voor de tegenstrijdige berichten over comptabiliteit met Yosemite en El-Capitan.

 

Ik ga wel kijken of ik een FP7 versie op Virtualbox kan zetten. Moet vaak na 6 tot 8 jaar voor een klant weer bij oude meuk kunnen. Direct openen met 12 of 14 levert vaak een wirwar van gerelateerde bestanden op. Soms is een omweg via tab.tekst de snelste route.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...