Ga naar inhoud
  • 0

afbeeldingen importeren


mackerjack

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

goedemorgen banach

 

dank voor je reactie. ik probeer het met import records vanuit een excel bestand met daarin de relatieve padnaam.

als ik een map importeer lukt het wel, dan zijn de afbeeldingen zichtbaar maar het pad ligt dan vast en omdat de database verplaatst moet worden heb ik relatieve paden nodig.

Link naar reactie
  • 0

helaas. als ik de map importeer, de database afsluit, samen met de map afbeeldingen naar een andere map verplaats, krijg ik na openen van de database in de container de melding: "Dit bestand kan niet worden gevonden: ###bestandsnaam###"

ik werk met macintosh, heeft dat er misschien mee te maken?

Link naar reactie
  • 0

Containers met Externe referentie moet je zien als een achterhaald principe wat je alleen nog moet gebruiken om oude compatibiliteit te waarborgen.

Niet meer om in de toekomst te gaan gebruiken.

 

Sinds versie 12 kan je de container extern opslaan, zodat de documenten niet meer binnen de database zelf worden opgeslagen.

Want dat was vroeger de hele reden om de Externe referentie in Filemaker te bouwen.

 

Met dat de container nu zelf extern opgeslagen kan worden, is het gebruik van dit spul veel beter gecontroleerd.

Filemaker regelt zelf de opslag en maakt altijd een eigen kopie van het document in zijn eigen systeem.

Het probleem met bestandspaden is daarmee volledig verleden tijd en kunnen altijd alle gebruikers op de juiste wijze de documenten benaderen.

 

Er speelt nog iets mee: Filemaker importeert daadwerkelijk de foto's en controleert / bewerkt deze gegevens ook nog eens.

Voor zover mijn informatie gaat, lost dat ook andere problemen op, zoals gekantelde foto's die kunnen opduiken.

 

Ik heb in mijn apps alle Externe referenties er uit gehaald, zeer tot tevredenheid.

Link naar reactie
  • 0

Pfoe, de Runtimer... ik heb dat niet getest.

Maar binnenkort wel ;-)

 

Je vind het in het veld van de betrokken Container.

Kijk daar in de tabbladen en je ziet het vanzelf voorbij komen.

 

Ik weet wel dat Go deze instelling niet gebruikt en een container altijd in de database opslaat.

Mogelijk is dat bij de Runtimer ook zo, maar dat gaan we testen.

 

Pro (Advanced) en Server werken er wel mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...