Ga naar inhoud
  • 0

Container conversie 'Alleen verwijzing' naar 'zonder'...


Johnny

Vraag

Hoe krijg ik voor elkaar in FM 11 dat bestanden die zijn gekoppeld aan records middels 'alleen verwijzing naar het bestand opslaan' worden omgezet naar 'zonder verwijzing'.

 

Ik heb een paar honderd PDF's op de 'alleen verwijzing' methode opgeslagen, maar dat geeft wat ongemakken als de een werkstation niet bij de map kan komen waar de PDF's zijn opgeslagen.

 

Met andere woorden: ik wil nu de PDF's opslaan in FileMaker zelf. Weliswaar wordt de database qua omvang wel wat groter, maar dat neem ik op de koop toe. Ik doe de opslag wel in een separaat FM tabelletje met alleen de PDF's, voor alle zekerheid en om de snelheid van de database te behouden.

 

Ik heb overal gezocht naar een manier om de omzetting met bijv. een loop te regelen, maar vind geen aanknopingspunten.

 

Een andere vraag betreft het openen van bestanden via Veldinhoud exporteren. Dat werkt prima, maar hoe kan je voorkomen dat ieder bestand eerst moet worden opgeslagen voordat je het kan inzien. Ik zou voldoende hebben aan alleen inzien. Nu moeten de tijdelijk opgeslagen bestanden worden gedelete, omdat je ze verder niet nodig hebt.

 

Johnny

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je tweede vraag is het eenvoudigste te beantwoorden: Upgraden naar FM14. Vanaf FM12 is het mogelijk om interactieve content (b.v. PDF) direct op een layout te laten zien zonder dat je de pdf eerst moet exporteren. Naar mijn mening is dit in FM14 pas volwassen. Vandaar mijn oplossing.

 

In antwoord op je eerste vraag: Daar zul je een scriptje voor moeten schrijven dat per record eerst de pdf weer als bestand exporteert waarna je het importeert in een ander veld dat wel direct in de DB is opgeslagen. Wanneer je de pdf's naar een mapje exporteert kun je na afloop dat mapje verwijderen en als alles goed is gegaan het originele veld verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Het kan zijn dat ik je niet begrijp of dat er wat anders bij je aan de hand is. Ik krijg wat je zegt namelijk niet gereproduceerd. Wanneer ik een bestand in een container onder FM11 opsla met alleen een verwijzing kan ik het prima naar een map exporteren waardoor ik daarin dan een duplicaat van dat bestand heb. Dus wordt bij exporteren het bestand zelf geëxporteerd en dat is precies wat we willen.

Link naar reactie
  • 0

Haal na de import het mapje eens weg (of geef het een andere naam) en kijk dan of de import nog aanwezig is. Nee dus. Je hebt de link geïmporteerd, niet het bestandje zelf.

 

Als je een export doet van 'linkjes' krijg je niet zomaar ineens de bestandjes. Je krijgt alleen de linkjes.

 

Toch? Ik heb het geprobeerd dus...

Link naar reactie
  • 0

Er gaat bij jou dan toch iets op een heel andere wijze dan bij mij. Ik importeer een pdf in een containerveld met de optie 'alleen verwijzing importeren'. Dan exporteer ik de inhoud van de container naar een andere locatie. Daar krijg ik de pdf te zien als duplicaat van het originele bestand. Wanneer ik dit duplicaat dan weer importeer ZONDER de optie 'alleen verwijzing importeren' staat de pdf in het bestand zelf opgeslagen. Wanneer ik het duplicaat verwijder (en origineel) blijft het in het bestand aanwezig.

Importeer je het bestand ná exporteren wel zonder die optie van alleen de verwijzing importeren uitgevinkt?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...