Ga naar inhoud
  • 0

Datums vergelijken


JanDaems

Vraag

Gegroet,

 

Kleine vraag waar ik voorlopig geen antwoord op vind. Ik dacht nochtans dat het vrij eenvoudig was (niet dus)

 

Ik heb 3 tabellen:

1. Events

2. Jaarkalender

3. Maandkalender

 

Via een portal (events) maak ik in mijn Jaarkalender allerlei events/feestdagen op datum (vb. 1/5/16 = Feest vd arbeid ... 25/12/2016 = Kerstmis)

In mijn Maandkalender heb ik ergens een tekst-veld "Opmerkingen"

 

Met welke formule kan ik ervoor zorgen dat in de maandkalender op 1 mei "Feest vd Arbeid" wordt ingevuld ?

 

Ik hoor het weer heel graag van jullie.

 

Groeten,

Jan

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben nog steeds op zoek naar een goede en vlotte manier.

De tabel jaarkalender heb ik al laten vallen, gezien ik de meerwaarde hiervan niet meer zie.

Dus er zijn 2 tabellen zijnde maandkalender en events.

De maandkalender loopt van de eerste tot en met de laatste dag van elke maand.

De events kalender houdt per record 1 event op datum bij.

Beide tabellen zijn gelinkt via een Event_ID veld.

 

In beide tabellen heb ik een "Dag" veld met een berekening. Hierin zoek ik eenvoudig DayOfYear (Datum)

In beide tabellen krijg ik dan de juiste oplossing terug in dit "Dag" veld (bvb: als de datum 1/5/16 is krijg ik als resultaat 122.

 

In mijn maandkalender wil ik nu in het veld "opmerkingen" het resultaat krijgen van het "Event" veld uit de tabel events.

Ergens loopt mijn redenering fout want de formule werkt niet zoals ik ze omschreven heb.

 

Opmerkingen =

If ( Dag = Events::Dag ; "Betaalde Feestdag" ; " " )

 

Iemand een voorstel waar ik fout denk of een goede oplossing weet?

 

Groeten,

Jan

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je met het resultaat doen? Weergeven, op zoeken, berekeningen mee maken?

 

Ik gebruik meestal een tabel met feestdagen die ik periodiek vul mbv enkele formules (paasdatum en de daarvan afgeleide kalenderdata, vaste feestdagen met wat extra voorwaarden zoals koningsdag en bevrijdingdag, etc, maar ook de voorwaarden en de formules staan in een tabel) en de resulterende tabel raadpleeg ik deels via relaties en deels via executeSQL. Het is maar net wat je precies nodig hebt. In elk geval zijn feestdagen min of meer statische events, waar de gebruikers meestal niets aan wijzigen, maar die je wel heel snel wilt checken. Heb dus geen manier van "zó moet je het doen", maar meer een pragmatische aanpak.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...