Ga naar inhoud
  • 0

En daar is... Filemaker 15!


SuperWimmie

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt erop dat de meeste mensen Filemaker server op een mac draaien.

 

Ik draai FMS14 op een virtuele server op een Qnap met Windows server 12 standaard en draait probleemloos.

 

Met FMS15 moet je nu Windows server 12 R2 of 2008 R2 hebben, op de bovengenoemde versie geen installatie mogelijk. Dit is een hele dure grap.

 

Conclusie: FMS15 aanschaffen / updaten betekent, indien je op windows 12 standaard draait, een nieuwe server versie van 600 - 700 euro.

 

Weet iemand waarom het nodig is dat FMS15 niet meer op windows server 12 standaard kan draaien. :evil:

Link naar reactie
  • 0
Lijkt erop dat de meeste mensen Filemaker server op een mac draaien.
Waar baseer je deze bewering op? Het gros van de ontwikkelaars gebruikt inderdaad een Mac als ik rondkijk op de fm-summit, maar in mijn klantenkring is er geen één MacOS-FMServer en ik ken meer ontwikkelaars die hetzelfde ervaren.
Link naar reactie
  • 0

De bewering baseer ik op het feit dat ik niemand nog hoor klagen over de nieuwe systeemeisen voor FMS15 op een windows server omgeving.

 

Ik weet dat veel mensen, ik zelf ook, FM gebruiken op een mac. Het gaat mij om de serveromgeving. Als nu de meeste mensen server 2012 r2 of server 2008 r2 gebruiken is er niets aan de hand, maar als je win 2012 standaard gebruikt dan heb je kosten indien je naar FMS15 wilt gaan.

 

Mij gaat het vooral om de ervaringen van anderen of de truc om het op een ander platform te krijgen. Windows 10?

Link naar reactie
  • 0
De bewering baseer ik op het feit dat ik niemand nog hoor klagen over de nieuwe systeemeisen voor FMS15 op een windows server omgeving.

 

Ik weet dat veel mensen, ik zelf ook, FM gebruiken op een mac. Het gaat mij om de serveromgeving. Als nu de meeste mensen server 2012 r2 of server 2008 r2 gebruiken is er niets aan de hand, maar als je win 2012 standaard gebruikt dan heb je kosten indien je naar FMS15 wilt gaan.

 

Mij gaat het vooral om de ervaringen van anderen of de truc om het op een ander platform te krijgen. Windows 10?

 

 

Ik zit zelf nog met oplossingen op versie 13, waar ik Server nog op Windows XP Pro kon draaien.

 

Mij hoor je niet klagen.

Accepteer het maar, het zal zijn redenen hebben.

Het is de prijs van de vooruitgang.

Link naar reactie
  • 0

Als je bijvoorbeeld periodiek een bestand moet inlezen om (in mijn geval) gegevens moet verwerken voor facturen.

Wij krijgen iedere maand een csv met data die ik moet verwerken. Bestand wordt ingelezen, maar wel in een ‘schone’ tabel. Dus de truncate is hiervoor zeer welkom om de duizenden records snel te kunnen wissen. Moet nog wel even ervaren of het echt sneller is dan Delete All Records.

Link naar reactie
  • 0

@BBW, Truncate Table zou die klus in 2 tot 3 seconden klaren (zegt men)

 

@hbrendel + 1 En nog beter zou zijn wanneer dat geen aparte functie wordt maar wanneer de huidige DeleteAll zo geoptimaliseerd wordt dat dit ook in slechts enkele tellen is gepiept. En dan natuurlijk nog die related records. Ook al laat ik zelf die gerelateerde records nimmer automatisch met het hoofdrecord verwijderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...