Ga naar inhoud
  • 0

externe opslag container en de jpg versie


rmw

Vraag

Ik heb een extern opgeslagen containerveld in een database.

Als ik daar een schermafbeelding in plak, wordt het opgeslagen als 'untitled.bmp' (ja, het is windows)

Als ik GetAsText( DOC_Document ) opvraag is het resultaat het volgende:

 

remote:Untitled.bmp

size:1022,605

BMPf:VA_Documenten/DOC_Document/3EE53335-8A4B-8C4E-8E58-69E7D2721F1D/1/Untitled.bmp

JPEG:VA_Documenten/DOC_Document/3EE53335-8A4B-8C4E-8E58-69E7D2721F1D/1/Untitled.jpg

Dat houdt dus in dat FM zo vriendelijk is geweest een jpg versie van de bmp te maken.

Iemand een idee hoe ik die kan exporteren ipv het origineel?

 

rmw

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De thumbnail functie is mooi om een bijgesneden versie van je afbeelding te maken, maar past het type niet aan.

Een thumbnail van een bmp blijft een bmp.

Ik zou zo graag een jpg hebben, omdat die aanmerkelijk kleiner zijn dan bmp.

 

En ja, plugins zat die kunnen converteren en op MacOS kan applescript het ook, maar FM heeft het al voor me gedaan.

Moet het bestandje alleen nog zien te vinden.....

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is het bestand gehost op een server, dan zal je op die server iets met een shell-scriptje moeten doen vermoed ik. Je wilde de jpg hebben, maar een png is ook véél kleiner en daar was het je om te doen, dus je kan ook nog met

GetThumbnail ( Image ; GetWidth ( Image ) - 1 ; GetHeight ( Image ) - 1 )

Filemaker forceren een png-file te maken die je kan exporteren. een screenshot van 8Mb is dan nog maar 50kb. Je moet wel de grootte aanpassen met die -1, anders is het bestandsformaat nog steeds bmp ipv png.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...