Jump to content
  • 0

Portaal weergave

EricJ

Question

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Eén oplossing heb ik al ergens gelezen op dit forum. In plaats van een portaal maak je gebruik van een value-list met de optie "uses value from field" en "only related values". De waarden worden vervolgens opgehaald in een calculated field met de formule: ValueListItems ( dbname ; valuelist ). Dit rekenveld bevat nu alle waarden van (een veld van) het gerelateerde bestand en dit kan horizontaal worden getoond.

Deze optie kan handig zijn als je binnen een portaal gerelateerde gegevens wilt tonen of misschien in jouw situatie als je op 1 regel meerdere gerelateeerde waarden wilt tonen (dit lijkt dan op een horizontaal portaal).

Voor het overige ben ik het eens met Dirk. Wanneer van jouw totale hoeveelheid code een substantieel deel moet worden gebruikt om technische work-arounds te creëren dan ben je op de verkeerde weg. Ik heb eens een applicatie gezien met meer dan 20.000 velden en 1200 relaties. 80% daarvan was techniek - nodig om de oplossing "mooi" te maken. Dan ben je dus niet op de goede weg.

• 0
Posted
De waarden worden vervolgens opgehaald in een calculated field met de formule: ValueListItems ( dbname ; valuelist ). Dit rekenveld bevat nu alle waarden van (een veld van) het gerelateerde bestand en dit kan horizontaal worden getoond.

Kun je dat laatste (horizontaal tonen) even toelichten*?

Dank

---------------

* Tenzij je bedoelt via een substitute, natuurlijk.

• 0
Posted
* Tenzij je bedoelt via een substitute, natuurlijk.

Helemaal gelijk. Standaard geeft ValueListItems ( dbname ; valuelist ) een lijst gescheiden door Linefeed tekens. De waarden komen dan toch nog ONDER elkaar. Deze kan je substitueren met bv een spatie, een tab of iets dergelijks. De formule wordt dus:

Substitute(ValueListItems ( dbname ; valuelist ); "¶"; " ")