Jump to content
  • 0

get(gewijzigdevelden)

Geert179

Question

Posted

Hallo,

Weet iemand hoe de functie Get(GewijzigdeVelden) werkt? Als ik een berekeningsveld met deze functie maak, krijg ik als resultaat alleen een vraagteken.

groet, Geert

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Beste Banach,

Dank voor je reactie. De helpfunctie van FMP had ik inderdaad gezien. Maar ook als ik een record geopend heb, blijft het veld leeg (dus geen vraagteken - ik heb 'm nu op "tekst" staan in plaats van "getal"). Ik heb in het veld alleen de getfunctie gezet, meer niet. Dat zou toch voldoende moeten zijn? Bij opslagopties de vink bij Berekeningsresultaten aan/uit maakt ook geen verschil. Mocht je nog een tip hebben...

groet,

Geert

Edited by Guest
  • 0
Posted

Die functie is niet geschikt om in een berekeningsveld te gebruiken. Je kan alleen zien welke velden in je huidige record zijn gewijzigd, voordat je het record "vastlegt/commit".

Hij is daarom alleen maar zinvol in een script en verder moet je met deze functie opletten welke versie van FM13 je gebruikt: voor FM13v3 oid werkte hij niet goed.