Jump to content
  • 0

Help! Hoe agressieve en opdringerige website weghalen?

AvD

Question

Posted (edited)

Sinds enkele dagen krijg ik bij het opstarten van Internet Explorer op een Windows ME-machine telkens een zoeksite als homepagina te zien, daar waar dat vroeger Clarify was (of wat hadden jullie gedacht...). Ik mag in de Internet-opties Clarify terugzetten zoveel ik wil, telkens de computer herstart, krijg ik weer die rotpagina voorgeschoteld (cool-search heet dat onding, klik er in godsnaam niet naartoe!). Adaware en Spybot helpen niet: ze vinden niets abnormaals. Antivirus wordt permanent actueel gehouden.

Hoe geraak ik van dat onding verlost? :cry::cry::cry:

Edited by Guest

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

'Surf' eens via

Start - Run - 'msconfig' naar de opstartbestanden....

Kijk daar effe wat je niet nodig hebt en de-activeer het.

Indien je een lijst nodig hebt om te weten 'wat' voor 'wat' dient, laat het effe weten....

Tweede mogelijkheid - more tricky - manueel in Registry gaan, en het daar uitschakelen....

• 0
Posted

De eenvoudigste manier is een systeemherstel uitvoeren naar een datum van voor je het probleem had. Deze optie is geldig als je in de laatste dagen niet te veel sofware geïnstalleerd hebt of systeemwijzigingen hebt aangebracht. Aan je data verandert er niets. Ik heb dit zelf reeds met succes uitgevoerd.

• 0
Posted
'Surf' eens via

Start - Run - 'msconfig' naar de opstartbestanden....

Kijk daar effe wat je niet nodig hebt en de-activeer het.

Indien je een lijst nodig hebt om te weten 'wat' voor 'wat' dient, laat het effe weten

Ja, dat interesseert me wel, want daar staat zoveel in, en ik ben - dacht ik toch - met zo weinig tevreden. Kan je meer info bezorgen?

@Murtje

Dank voor deze info. Interessant forum! Maar het is niet die MS Connect die me dwarszat: een ding dat coolsearch heette. Het is nu weg, ik weet ook niet hoe. In de registry was er niets van te vinden.

@edc

Dank ook voor deze tip: ik gebruik dat ding zo weinig dat ik al vergeten was dat het bestond...

• 0
Posted

Cool-Search ramp is voorbij...

Via een newsgroup en de hulp van GJ Oomens ben ik erachter gekomen dat we hier met een heel taaie te doen hebben: een stuk ongedierte dat zich op een zeer gehaaide manier zo goed als onuitroeibaar gemaakt heeft. Lees er de history van dat ding maar eens op na...

http://www.spywareinfo.com/~merijn/

Om het uit te roeien:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/cwshredder.zip

Naar ik begrepen heb haal je het via Google zoekresultaten binnen...

• 0
Posted
Naar ik begrepen heb haal je het via Google zoekresultaten binnen...
Vervelend hè dat google vrijwel alles vind :D Vrijwel alle virussen zijn via google resultaten binnen te halen, net zoals vrijwel alle nuttige informatie op het Internet. Het lijkt zo net of je bedoeld dat dit van de google sites zelf af komt, wat naar mijn weten niet zo is. Mocht dit wel zo zijn-> /me=scheel: 8O else: 8)
  • 0
Posted
Het lijkt zo net of je bedoeld dat dit van de google sites zelf af komt, wat naar mijn weten niet zo is.

Nee: ik heb toch geschreven dat het via de zoekresultaten binnenkomt. Daar zit precies een van de smerige Cool-Search truukjes... :evil::evil:

Heb je die historiek gelezen? Antivirus professionals kennen Cool-search een bijzonder hoge smart rate toe, net omdat het zo ingenieus in mekaar zit. Ik ben hier voorstander van ouderwetse lijfstraffen met langdurig effect... :twisted: