Ga naar inhoud
  • 0

QRcode genereren offline (no plug-in)


Tom

Vraag

Goede middag iedereen,

 

ik zocht een oplossing om offline qr-codes te genereren zonder plug-in. Ik kwam op volgende link:

https://lookaside.fbsbx.com/file/OfflineQR.fmp12?token=AWwHBGfeF86U7omhBOb7wAw1Scc3KCrxgYDTb-DhxBM-bmMuWiSGMJ9eBJYGaMwM4On2h9VOApNe5FBoZYjizmA-b_Oc57Oj29jKbpI-djEq58d-Cvzw4RTSOIKuo6IMca-5uIG5LwFb0QZGx1o9HzgF van ene Paul Smith.

 

In dit voorbeeld bestand wordt een qr-code aangemaakt via een embedded javascript in een webviewer.

zo heb je instant je qr-code.

De javascript die wordt gebruikt is base64 gedecodeerd en kan je op volgende site terugvinden:

http://davidshimjs.github.io/qrcodejs/

 

Deze oplossing lijkt goed te werken, ware het niet dat de qr-code in filemaker anders is dan degene die je op de website van david shim kan genereren.

nochtans is de javascript identiek.

 

Iemand enig idee hoe dit komt?

 

 

mvg

 

tom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb even de base64 code van de javascript uit de webviewer in een global field geplaatst en deze dan in een ander global field gedecodeerd.

nadien de de inhoud in BBedit geplakt en vergeleken met het originele javascript.

Er zat geen verschil op!

Link naar reactie
  • 0

Deze is nochtans idem als deze op de site gevonden.

heb de javascript ook reeds zelf gedecodeerd en in de webviewer geplakt.

 

raar dat het resultaat op de site anders is dan in de webviewer. Eventueel iets in de webviewer?

heb reeds geprobeerd de opties van de webviewer te veranderen maar het resultaat bleef gelijk.

Link naar reactie
  • 0
Nog even dit doorgeworsteld, Internet Explorer doet de dingen anders dan Safari.

 

Reden te meer om niet teveel te vertrouwen op weboplossingen. Ik worstel zelf ook nog met een toepassing om de inhoud van een webviewer te verwerken. Werkt prima om mijn Mac, maar voor geen meter onder Windows. Hetgeen je gemerkt hebt is niet alleen in de browser, maar vooral ook de onderliggende techniek die FileMaker aanspreekt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Menno,

 

heb deze oplossing getest en werkt perfect op mac, maar onder windows komt

in het containerveld enkel .png met logo van png te voorschijn.

 

Enig idee hoe dit komt?

 

 

mvg

 

tom

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Heb je getest met deze:

aanleiding van mijn antwoord? Dan heb je met het verkeerde bestand zitten testen.

 

Mijn antwoord ging over het bestand dat je met de volgende link kan downloaden: https://lookaside.fbsbx.com/file/OfflineQRv2.fmp12en deze werkt prima op zowel windows als op macos, maar niet op iOS (daar kan je misschien jouw voorbeeld voor gebruiken door met te testen met "Get ( Device ) = 3" en dan naar de juiste lay-out te gaan).

 

Waarom het voorbeeld van jou niet werkt op windows weet ik niet, want dat is een javascript-probleem en dit forum gaat over FileMaker :D

Link naar reactie
  • 0

Waarmee test je dat dan? Want ik heb getest met MacOS 10.10.5 én met windows 8.1 en 10 en alledrie de gegenereerde codes gescanned vanaf het beeldscherm met "QuickScan" op mijn iPhone en in alle gevallen was de gelezen tekst de basis van wat ik op de windowzen respectievelijk MacOS heb ingevoerd. Welke versie van windows heb jij gebruikt?

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen,

 

ik heb drie apps op iosQR reader, Easy QR, Scan.

 

Wat ik raar vind is dat dezelfde java script een andere qr code berekent.

Je ziet een verschil tussen beide qr-codes (rechts onder bijv.)

 

Ik werk hier op windows server 2008 R2, met citrix. Maar ook op de mac is de qr code anders qua look.

 

kan je eventueel uw versie die wel werkt een posten?

 

 

alvast bedankt.

 

mvg

 

tom

Link naar reactie
  • 0
Waarmee test je dat dan? Want ik heb getest met MacOS 10.10.5 én met windows 8.1 en 10 en alledrie de gegenereerde codes gescanned vanaf het beeldscherm met "QuickScan" op mijn iPhone en in alle gevallen was de gelezen tekst de basis van wat ik op de windowzen respectievelijk MacOS heb ingevoerd. Welke versie van windows heb jij gebruikt?

 

Kan er verschil bestaan in de gebruikte Filemaker versie?

Volgens mij is de Internet Explorer als een soort ingebouwde plugin meegeleverd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem... (FM11)

De link word voor api.qrserver.com gegenereerd door een berekening, (dus geen javascript in mijn geval)

als ik die link handmatig in browser zet krijg ik een juiste QR code.

als ik de link in een webview in filemaker laat ophalen komt er iets anders uit. de gegevens kloppen maar de enters (nieuwe regel) worden niet verwerkt. (in de link worden die aangeduid door %0A)

wat opvalt is dat de achtergrond in de browser donker is en de achtergrond in de webviewer wit, waardoor de omranding van de QR niet zichtbaar is.

 

(in fm13 kan ik eventueel een container maken die door een script met "invoegen vanuit url" de QR code inlaad. In 11 kan ik deze scriptstap niet vinden. Het is ook onhandig omdat elke QR dus eerst met een handeling ingeladen moet worden...)

aangepast door mikezwet
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...