Jump to content
  • 0

Printprobleem op voorgedrukte formulieren ,

artwprjct

Question

Posted

Goede morgen,

Ben blij dit forum gevonden te hebben. Ik zit met een groot probleem.

Wij draaien fmPro 6 en doen daar al onze facturatie mee.(wij werken met Mac's)

Wij printen onze facturen uit op een HP EPL 850 laserprinter op voorgedrukte facturen. Dat gaf noot problemen, de juiste data werd netjes in de juiste velden geprint.

Dan hebben wij de upgrade naar Panther gedaan. En gedaan. het lijkt wel alsof de onderste velden met data naar boven geschopen worden (subtotaal, btw en totaal).

Ik heb vanalles geprobeerd, nieuwe driver voor de laser geinstaleerd, er de layout en alle velden op nagekeken ( niets was veranderd) enz. enz.

Kortom we zitten met een groot probleem, want we kunnen sinds één week geen deftige factuur meer uitprinten.

Wie kan me helpen?

Bij voorbaat dank.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Deze regel bevat waarschijnlijk de clue van het verhaal maar is een beetje vreemd geformuleerd :? :

Dan hebben wij de upgrade naar Panther gedaan. En gedaan. het lijkt wel alsof de onderste velden met data naar boven geschopen worden (subtotaal, btw en totaal).

Bedoel je niet gewoon dat de printer marges ingesteld moeten worden? Dat kun je bij de eigenschappen van de printer namelijk aanpassen. De marges zijn, zoals je waarschijnlijk wel weet, de witte randen aan de rand van het papier.

• 0
Posted

Ik had ook een aantal problemen na de Panther update.

Zorg ervoor dat het papierformaat op A4 staat (standaard is dit U$Letter)

Voor wie printopdrachten in een script steekt moet je ook die scripts nakijken zodat de nieuwe page-setup enzo worden overgenomen !

Livio

• 0
Posted

T'is niets geworden, wat ik ook probeer, het probleem blijft ! We hebben dan maar besloten om ( voorlopig) de facturen manueel te schrijven ( anno 2003 !!!)?

Pagina instellingen nagekeken, prefs verwijderd, printer reset, previeuw maken ( op het scherm alles ok, printen mis) opsparen als pdf en printen ( weer niets) enfin, te veel om op te noemen !

Aangezien de output van Filemaker blijkbaar ok is, kan ik alleen maar besluiten dat de driver die Lexmark heeft, helemaal nog niet up-to-date is met Panther...de slapers

• 0
Posted

Je gebruikt ook geen script met oude instellingen? Kun je misschien een scannetje ofzo laten zien? Misschien herkent iemand het probleem dan wel.

Heb je dit probleem ook als je een nieuwe layout maakt?