Ga naar inhoud
  • 0

FMPA 15 foutmelding bij aanmaken pdf


Willem_P

Vraag

Vanuit een goed werkende applicatie gemigreerd van v11 via v14 naar v15... en nu werkt de functie Records verzenden als PDF niet meer.

 

Vanuit een FM15 client volgt na het genereren van de pdf en het opvragen hiervan een foutmelding in de reader. Eerder aangemaakt pdf-bestanden worden goed geopend. Vanuit eveneens aangesloten FM14 clients werkt het nog als een zonnetje. Een beetje rondsurfen op diverse fora doet mij vermoeden dat dit een bug in FM15 zou kunnen zijn, maar echt duidelijk wordt het niet voor mij. Wie heeft soortgelijke ervaringen en/of meer info?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt. Gisteren klant in paniek na weekend-update naar 14.0.6 (Win, 32bit). Symptoom: PDFs gegenereerd vanuit FMP 14.0.6 Windows krijgen blanko pagina's na pagina 1, als je ze opent in Acrobat (Reader of Pro), zowel op Mac als Windows. Acrobat (bij mij op Mac) verandert de PDF stilzwijgend bij het openen (gooit foute code weg?), want er verschijnt een save-dialoog bij sluiten. Op Windows hele vage dialoog dat een onderdeel niet gevonden kan worden. Dezelfde PDF geopend In Preview op Mac ziet er prima uit en zeurt niet om bewaren van wijzigingen.

Moet haast wel de nieuwe PDF-engine zijn die in 14.0.6 en 15 zit. Teruginstalleren van 14.0.5 verhielp het probleem. Ik heb niet alle combi's van platform en FM-versie geprobeerd. Ik heb dit (ook) inmiddels gemeld bij FMI.

Link naar reactie
  • 0

Ondervind ook het probleem vanaf versie 14.06 volgens mij is pdf engine het probleem. Ik heb Acrobat reader van mijn win 10 verwijdert en voor mij werkt het weer. Maar dit is geen oplossing in mijn visie. contact met filemaker leverde niets op hun reactie is dat ze het niet kunnen reproduceren. Printerdriver van de printerfabrikant wil ook nog wel eens helpen. Ben benieuwd wat de oplossing wordt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...