Ga naar inhoud
  • 0

Externe bestanden koppelen en kunnen openen


Bachje

Vraag

Beste mensen

 

Ik ben geen programmeur maar een gevorderde amateur in filemaker en doe filemaker voor een nonprofit organisatie. De oplossing zal wel weer simpel zijn maar ik kan hem niet vinden.

situatie.

Een database die op windows draait via filemaker server 13. De cliënts zijn fm15. Reden voor 13 server, men heeft windows 7 draaien en niet windows server. Dus fms 14 en 15 kunnen niet. Men denkt over het aanschaffen van windows server.

Op diezelfde server staan verschillende mappen met pdf, doc´s e.d..

Nu moet iemand via een record in filemaker bij bepaalde bestanden kunnen op die windows 7 server. Per record zijn dat andere bestanden.

 

Wat gewenst wordt is dat de secretaresse de bestanden kan koppelen aan een veld (meerdere velden) in filemaker (waarbij de bestanden bij voorkeur extern worden gelaten). Iemand anders moet "via openen op afstand" naar wens een of meerdere van die bestanden kunnen openen.

Wat is de juiste manier om dat te doen? Iemand die me op weg kan helpen?

 

Ik heb al geprobeerd een container te maken op daar bijvoorbeeld een pdf in aan te roepen.

Afhankelijk van hoe ik dat doe wordt de pdf automatisch geopend (dat is niet wenselijk) of opent niet. En op sommige cliënts laat hij helemaal niet zien welk bestand er gekoppeld is (vooral met pdf´s).

 

Alvast dank voor het meedenken

 

Franc

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat het verschil in client vs server versie er niet zoveel mee te maken heeft. De FileMaker Server 13 is prima in staat om alle containergebonden content af te handelen voor FMP 13, 14 en 15 en FMgo, voorzover mij bekend.

 

Wat bij PDF's een rol kan spelen:

- hoe is de PDF geïmporteerd;