Ga naar inhoud
  • 0

Kosting hosting


Geert179

Vraag

Beste allen,

 

Geen technisch probleem, maar een vraag van informatieve aard. Waarom is de hosting van FileMaker zo kostbaar (vind ik althans)? Voor het hosten van een website betaal ik een paar tientjes in het jaar, voor FM gaat het meteen om honderden euros (afhankelijk van aantal gelijktijdige gebruikers, Gb's en aantal databases). Legt FileMaker die kostenstructuur op, of doen hostingpartijen dit? Is het te verwachten dat er op een bepaald moment een goedkopere constructie komt?

 

groet, Geert

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

licentiekosten FileMaker en de kracht van de machine die je nodig hebt. Webhosting draait vaak op Linux -> gratis, en op Apache als webserver -> gratis. Tevens vraagt 1 website ook niet veel aan resources van een server.

De FileMaker Server vraagt echter wel een hoop van een machine, en dus kom je al snel bij hogere machine kost uit. Tevens moet je FileMaker op Windows of op Mac draaien, en heeft de FileMaker Server als software ook nog een kostenplaatje.

 

Met de nieuwe licentievoorwaarden voor FileMaker Server zal de hosting wss nog omhoog gaan, ik denk dat iedereen wat aan het afwachten is wat dit allemaal gaat geven...

Link naar reactie
  • 0

Hierop inhakend: wat zijn de voordelen van het gebruik van Filemaker via hosting t.o.v. een normale websitehosting met een database.

Ik ben inmiddels gestopt met Filemaker omdat voor na versie 10 niets bruikbaars is toegevoegd, heb geen verstand van SQL etc.

Waarom zou ik Filemaker server gebruiken en niet een costum made website. Filemaker programmeurs zijn er maar een paar te vinden, website-programmeurs een veelvoud.

Wat zijn jullie overwegingen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...