Jump to content
  • 0

Rapportages op basis van variabelen

JG

Question

Posted

Ik wil met behulp van variabelen een rapport genereren. Alleen ik kom er niet uit.

Het gaat om het volgende.

Binnen een orderbestand staan alle benodigde gegevens (naam verkoper, datum verkoop, projectcode, etc.) voor het rapport. Ik wil een selectie maken van een bepaalde periode (datum verkoop) en/of een bepaald project (projectcode) en/of een bepaalde verkoper.

Ik zit nu te klungelen om gegevens getotaliseerd te exporteren en die vervolgens weer in te lezen. Dit moet toch eenvoudiger moigelijk zijn?

Wie kan mij verder helpen?

Alvast hartelijk dank!

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In Excel hebben ze een prachtige functie: Pivottable, waar je alle cijfers kunt krijgen die je maar wil. (Alle, veel toch ;) ). Exporteer je gegevens vanuit FileMaker naar Excel om je pivottables te maken of maak een odbc connectie. Het kan je vele uren programmeerwerk besparen.

Koen

• 0
Posted

Zelf maak ik een sub resumé op basis van de naam van de verkoper met een totaal telling van het veld bedrag. Maak een selectie van de periode die je wilt bereken, sorteer en afdrukken maar.

Voorbeeldje bijgesloten.

Gr. Robin

Orders.fp5