Ga naar inhoud
  • 0

Totalen


pbeumer

Vraag

He hoi ..

 

kan iemand me op weg helpen...

 

Probeer in bijgaande database per voorstelling een optelling te maken zodat ik inzicht krijg in transport waarde per voorstelling... kan iemand me vertellen hoe en waar ik dat doe?

Heb tutorials bekeken en gelezen maar kom er niet uit, waarschijnlijk omdat ik de terminolgie net ken...

 

ps heb data uit xls scheet geimporteerd....

all 22 juli 2016 Geconverteerd.zip

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is echt niets anders dan het excel bestand geïmporteerd en dit is voor mij geen database.

Met een database kun je eenvoudig zaken opzoeken en doorzoeken, Ook makkelijk te onderhouden en dmv een relatie kun je zaken ook combineren. Als ik naar de vraagstelling kijk en naar de gegevens van het bestand dan lijkt het mij dat de vraagsteller een voorstelling wil maken (tabel 1) waarbij hij aangeeft welke zaken hij nodig heeft (tabel 2) en dat hij als hij wil weten wat er nodig is dus per voorstelling meteen een overzicht heeft van wat er nodig en en hoeveel stuks van elk artikel.OM die reden heeft Filemaker al vanaf versie 2 of 3 de relatie tussen de tabellen ingevoerd :D

Kan me vergissen maar dat zie ik niet snel gebeuren dat dit zo in een tabel is te realiseeren of je moet per voorstelling telkens werken met 1 nieuwe tabel en selectie vakjes zetten bij de artikelen die je nodig hebt en dan verzamelen. Dat kun je dan ook in feite met excel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...