Jump to content
  • 0

shopping cart template voor FMP6?

Frank ter Braak

Question

Posted

Kent iemand een template voor een eenvoudige shopping cart voor filemaker 5 of 6?

Ik heb nog de Knitting Factory (Platen winkel) van filemaker zelf toen hij nog bij FMP 4 zat maar die krijg ik niet goed aan de praat.

Ik heb de databases naar FP5 omgezet en in de code o.a. alle .FP3 links veranderd in .FP5.

Bij de gevonden resultaten toont hij niet netjes alle record onder elkaar maar toont ze naast elkaar en bovendien alleen de aantal velden met standaard "1" ingevuld. Hij geeft niet de Albumtitle, Artiest, Price en de buy it knop weer.

Heeft iemand deze template wel werkend onder FMP6 of weet iemand een andere (freeware) template

Of moet ik maar in de boeken duiken en alles van de grond af aan opbouwen? :cry:

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb het probleem gevonden, ik had een stuk uit mijn code verloren :oops: maar inmiddels weer teruggeplaatst en het werkt.

Staat nog mijn vraag; zijn er meer van dit soort templates en wat vinden de kenners van de opzet van deze shopping cart van Filemaker?

Is hij achterhaald? Is hij mogelijk niet veilig? Of is hij als basis OK?

De hele werking staat in de code uitgelegd hetgeen wel handig is voor een Filemaker<<>>Web beginner.

Of heeft niemand deze template ooit bestudeerd? Ik denk toch dat bijna iedereen hem destijds bij FM4 gekregen heeft.

• 0
Posted

Ondertussen heb ik een nieuwe template gevonden van een web toepassing.

Bij de VTC training "Filemaker for the web" zit een database met webshop.

Ook wordt op de video's de werking uitgelegd dus daar kan ik nog wel even mee vooruit, het betreft echter wel een training op basis van Filemaker 5. Maakt dat veel uit met 6??

• 0
Posted

Is deze template wel echt iets wat je zoekt, is het misschien niet handiger om gewoon een plan van eisen op te stellen en aan de hand daarvan zelf een systeem te gaan bedenken wat geheel voldoet aan je eisen? Zeker als je twijfelt over de veiligheid zou dit weleens een goede mogelijkheid kunnen zijn. Natuurlijk kun je zo'n template altijd gebruiken om op een kritische manier de basis vanaf te kijken.