Jump to content
  • 0

bescherming FM toepassing

jeanno

Question

Posted

Sommige toepassingen worden verdeeld als een trialversie waarop men na een bepaalde periode een licentie kan nemen. Na bvb 30 dagen kan er met de trial zonder licentie niet meer gewerkt worden.

Bestaat er in Filemaker een tool waarmee men dit kan toepassen. Indien dit niet bestaat kan men dan via scriptmaker zelf zo een “tool” maken.

Bvb. Bij het openen van de trial krijgt men een schermpje waarop vermeld staat dat de toepassing op een bepaalde datum vervalt. Na de vervaldatum worden al de ingevoerde data gedeleted indien er geen licentie werd aangevraagd.

Ik wens hierbij ook degenen te danken die op mijn vorige vraag geantwoord hebben

Groetjes

Jeanno

jeanno.ernots@pandora.be

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Voor een eigen applicatie heb ik een registratiesysteem gemaakt. De applicatie werkt tot een bepaalde datum en daarna kan je gebruiker door het invoeren van een (nieuwe) registratiekey deze datum veranderen. De key genereer ik waarbij ik gebruik maak van een encrypting algoritme, de datum tot wanneer de applicatie te gebruiken is en (in min geval) de naam van de gebruiker. Een en ander is bestaat uit een aantal scripts en een aantal velden. Mail me als je meer wilt weten.

• 0
Posted

Het lijkt mij voor de andere forumgebruikers ook wel interessant, misschien is het beter om gewoon een kleine uitleg op het forum te plaatsen? Of ben je bang dat je beveiliging daardoor teveel aangestast wordt?