Michel Posted November 13, 2003 Posted November 13, 2003 Hallo, Ik wil met Word (OSX) samenvoegen & afdrukken, en hiervoor data opgeslagen in FileMaker gebruiken. De databestanden staan op FMServer. Kan iemand me vertellen of dit ja of nee gevaar voor het databestand inhoud? Op Wo, 23 Okt 2002 15:03 werd deze vraag reeds door EasyKoen gesteld, maar ik kan er geen antwoord uit opmaken ... Alvast bedankt! Quote
0 DJ_Lucv Posted November 13, 2003 Posted November 13, 2003 Het zal zeker niet gevaarlijk zijn voor het databestand. Ik zou er echter voor kiezen om vanuit Filemaker te printen. Ik zie namelijk vrijwel geen voordelen in Word ten opzichte van Filemaker. Quote
0 AvD Posted November 13, 2003 Posted November 13, 2003 Ik zie namelijk vrijwel geen voordelen in Word ten opzichte van Filemaker. Hé! Ho, DJ! Zet nou ff de muziek wat stiller, dan hoor je het geknars van de duizenden FileMaker gebruikers die zich al sinds versie 1 ergeren aan de printproblemen bij de bladsprong, wat het programma totaal onbruikbaar maakt voor advocatenconclusies, notariële akten, contracten, en meer algemeen alle documenten waar het niet zo fraai is dat er één of meer lijnen tekst in ontbreken! Quote
0 rmw Posted November 14, 2003 Posted November 14, 2003 Helemaal mee eens AvD! Om nog maar niet te spreken over opmaakprofielen of formulieren. Maar om bij de vraag te blijven: je maakt voor deze oplossing een export uit FM om als databestand te dienen voor een merge-document in Word. Dat heeft na de export dus niets meer met de database van doen. Quote
0 DJ_Lucv Posted November 14, 2003 Posted November 14, 2003 Er worden hier heel wat mailings gemaakt in filemaker, maar daarmee heb ik de problemen die je beschrijft nog niet kunnen ontdekken hoor. Waarschijnlijk zullen ze bij hele grote documenten wel van toepassing zijn, maar bij ons hebben we er gelukkig nog geen last van gehad. Quote
0 Koen Van Hulle Posted November 14, 2003 Posted November 14, 2003 Een ander handigheidje (of in sommige situaties een nadeel) is dat je Word documenten achteraf nog makkelijk kan aanpassen. Word bestanden kan je ook iets makkelijker afzonderlijk doormailen, mocht dit nodig zijn. Denk bijvoorbeeld aan contracten, offertes, catalogusje, ... Koen Quote
0 AvD Posted November 14, 2003 Posted November 14, 2003 (edited) Net vandaag vind ik in een newsgroup een oplossing (?) of workaround voor dat printprobleem (ingestuurd door een zekere iMP). Het gaat hier dan wel over erg grote velden, maar het probleem doet zich ook al voor zodra de bladsprong geraakt wordt. >A PC running XP will not print out a FM field that is longer than 54 inches.You could try my technique explained in FileMaker Pro Advisor, "Print Long Text Fields Painlessly", in the Sep 99 issue. Basically, you make a separate report database consisting of every paragraph of the contract as a record, and print that with a one-page layout consisting of one maximum-size text field set to slide up. This removes all of the layout size problems and limits on text length (you could print many 64k fields consecutively for example), assuming your maximum-length paragraph is less than one page long. In fact, I originally created this method to solve a lengthy contract-printing problem. Heeft iemand (Sanne?) dat nummer nog en kan die ons nauwkeuriger inlichten? Edited November 15, 2003 by Guest Quote
0 Arnoud Posted November 15, 2003 Posted November 15, 2003 Hoi André, Ik zit midden in een verhuizing en dat artikel is net door mijn handen geglipt. Zal ik over een paar daagjes mailen of posten. Denk dat ik het eerst scan en dan in een Filemaker bestandje prop. Kweni of het ook werkt in versie 5 / 6. gr. Arnoud Quote
0 AvD Posted November 15, 2003 Posted November 15, 2003 Bedankt, Arnoud, we wachten in spanning! Quote
Question
Michel
Hallo,
Ik wil met Word (OSX) samenvoegen & afdrukken, en hiervoor data opgeslagen in FileMaker gebruiken. De databestanden staan op FMServer.
Kan iemand me vertellen of dit ja of nee gevaar voor het databestand inhoud?
Op Wo, 23 Okt 2002 15:03 werd deze vraag reeds door EasyKoen gesteld, maar ik kan er geen antwoord uit opmaken ...
Alvast bedankt!
8 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.