Jump to content
  • 0

gegevens van het ene bestand naar de ander krijgen...

Lastpack

Question

Posted

Ik ben nog niet zo lang bezig met Filemaker.

Ik kom er niet uit hoe ik gegevens van het ene bestand naar de ander kan krijgen dvm een code.

Dus code 24345 staat voor M, jansen. Plein 45 Amsterdam in het Relatiebeheer bestand, deze wil ik koppelen aan het factureer bestand. Hoe krijg ik het adres in het Relatiebeheer bestand gekoppeld aan de code en hoe krijg ik dit weer in mijn facturerings bestand?

Tevens ben ik op zoek naar een goed instuctie boek in het Nederlands. Uit mijn Engels pil krijg ik niet alles

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik denk dat je een vraag als deze beter even in vraag en antwoord kunt plaatsen. Niet een nieuw topic aanmaken maar even wachten tot een moderator verplaatst lijkt mij het verstandigste.

• 0
Posted

Antwoord op je vraag is gelegen in 'relaties'. En dan niet de intermenselijke, maar die van Filemaker. Je kan een relatie tussen twee bestanden definieren op basis van een gelijkluidende sleutel aan beide kanten en op basis van die relatie gegevens uit het ene bestand in het andere bekijken.

Kijk onder File eens bij Define Relationships en de rest wijst zich vrijwel vanzelf.