Ga naar inhoud
  • 0

Exporteren facturen FM naar Proacc


muaythai1982

Vraag

Dag iedereen,

 

Ik heb volgend probleem en ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen:

 

Ik maak verkoopfacturen in FM en exporteer deze nadien naar Proacc.

Het importeren in Proacclukt altijd goed, enkel neemt Proacc de vervaldatum van de factuur in FM niet mee over.

Dus als ik bv. een factuur maak in FM op datum van 01-10-2016, staat er in FM ook dat deze vervalt op 30-10-2016.

Wanneer ik deze factuur dan importeer in Proacc, staat de factuurdatum correct aangegeven, maar de vervaldatum is hetzelfde als de factuurdatum.

Dit is wel vrij vervelend daar ik deze data allemaal handmatig moet aanpassen om correct aanmaningen naar mijn klanten te kunnen maken.

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

 

Thx!

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is zo zonder details moeilijk aan te geven waar het precies fout gaat. Het ziet er echter uit alsof het verkeerde veld geïmporteerd wordt. Ik neem aan dat je eerst een export vanuit FM doet en dan het geëxporteerde bestand in Proacc importeert. Zo ja, dan wordt op de plaats waar Proacc de vervaldatum verwacht het verkeerde veld door FM geëxporteerd. De oplossing is dan om de exportvelden en volgorde in FM even na te lopen.

Link naar reactie
  • 0
Het importeren in Proacclukt altijd goed, enkel neemt Proacc de vervaldatum van de factuur in FM niet mee over.

Dus als ik bv. een factuur maak in FM op datum van 01-10-2016, staat er in FM ook dat deze vervalt op 30-10-2016.

Wanneer ik deze factuur dan importeer in Proacc, staat de factuurdatum correct aangegeven, maar de vervaldatum is hetzelfde als de factuurdatum.

De laatste koppeling die ik voor een klant met ProAcc heb gemaakt is wel eenjaar of 8, 9 geleden en dat een tab of een csv bestand. Het probleem bij boekhoudpakketten is dat sommige waarden op meerdere niveaus kunnen worden bepaald. Jij stuurt naast de factuurdatum de vervaldatum mee en dan zou je verwachten dat je boekhouding dat overneemt.

 

Het is goed mogelijk dat de betalingsconditie je hier parten speelt en dat die bijvoorbeeld leeg is en dan standaard op 0 staat of iets dergelijks. Misschien wordt er standaard naar de betalingsconditie op de debiteurenkaart gekeken en wordt een vervaldatum die via de import wordt aangeboden, standaard genegeerd. Je zal dat in de documentatie van ProAcc moeten gaan zoeken. Ik meen me echter te herinneren, dat die (toendertijd) behoorlijk onvolledig was en dat we best wat wat trail and error hebben moeten doen.

Link naar reactie
  • 0

ik heb van 1997 tot 2014 Proacc gebruikt. Het werd steeds slechter, onbetrouwbaarder... toen ze de klanten de cloud in wilden jagen was de kous voor mij af.

importeren is absuluut geen goed idee. Omnis is daar slecht in zoals ik ook in Nederland ontdekte met Informer dat ook op Omnis runtime werkt.

Betaal een student 5 euro per uur om het maneel in te geven zal een hoop miserie schelen

Link naar reactie
  • 0

Dag iedereen,

 

Het is me nog steeds niet gelukt, maar ik voel dat ik dichtbij ben.

Een oud-collega is het gelukt om dit klaar te krijgen, maar ik kan het hem niet meer vragen.

 

Maar van wat ik tot hiertoe gevonden heb is het volgende:

De betalingsconditie van de klant in Filemaker wordt even verwijderd zodat deze niet wordt overgenomen.

De betalingswijze in de klantenfiche in Proacc wordt ook verwijderd.

De facturen worden dan geëxporteerd naar Proacc en daar geïmporteerd.

Maar als ik dan in Proacc in Verkopen een factuurnummer van die klant opzoek, staat de betalingswijze wel ingevuld en is de vervaldatum ook correct ingevuld.

 

Iemand enig idee hoe ik zoiets klaarkrijg?

 

Groeten

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...