Ga naar inhoud
  • 0

Scriptnamen verdwijnen bij scrollen


Banach

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Confirmed voor versie 15.0.2.220 en Sierra, met Yosemity en El C heb ik het niet gezien . De scriptnamen in "root" blijven bij mij zichtbaar, maar alles wat in een submap staat is heeft een onzichtbare naam. Het is bij mij niet altijd, het treedt af en toe op.

 

Blijkbaar is het ook bij 15.0.1.119, want het is een maand geleden gemeld bij FMI: Zie de filemaker community Het treedt kennelijk op wanneer je 360Works-plug-in(s) gebruikt op je systeem

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de bevestiging. Bij mij treedt het ook op zonder dat er een plug-in is geïnstalleerd.

 

Een andere eigenaardigheid is trouwens dat bij het inloggen, tijdens het invoeren van het wachtwoord het veld leeg blijft. Geen bolletjes, geen enkele indicatie dat er iets is ingevoerd. Pas na doorgeven van het wachtwoord verschijnen eventjes lege vierkantjes in het veld.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan ik helemaal niet reproduceren.

 

Heb je misschien een font-manager of andere system-gadgets in gebruik?

 

Ik gebruik verschillende FM-versies (Advanced 11, 13 en 15) en bij allemaal gebruik ik volop plug-ins**, dus mocht jij plugins gebruiken, dan acht de kans niet heel groot dat je daar de oorzaak gaat vinden.

 

** De plugins die ik gebruik zijn van: Troi: Text/File/Dialog/URL, Dacons: MailIt, DracoVentions: Developer-Assistant, myFmButler: DoSQL, 360Works: Email/Scribe en tenslotte de BaseElements. Totaal 10 stuks dus en afgezien van wat kleine glitches die werkelijk op één zijn te tellen heb ik daar in de afgelopen 16 jaar dat ik plugins gebruik nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
  • 0

Hier ook met en zonder plugins, ik gebruik momenteel eigenlijk alleen BaseElements. Even in de scriptnamen klikken lost hier het probleem op.

 

Wat een veel beroerdere bug is is dat de cursor soms ergens knippert maar dat de daadwerkelijke wijziging 2 of drie regels hoger of lager gebeurt. Dit op plaatsen waar je een berekening invoert. Bovendien heb ik nu ook al 3 keer gehad dat na verloop van tijd de rechtermuisknop niet meer werkt, tegelijkertijd in alle overige applicaties wel. Doet me denken aan het appeltje-L (en andere combinaties) in 13 en 14.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...